ایرانسل با بهره گیری حداکثری از توانمندی‌های داخل کشور، درحال حاضر با بیش از ۳۰۰ شرکت تولیدی، خدماتی و صنعتی در حوزه‌های مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی همکاری دارد.
علی اصغرعینی‌پور، معاون فنی و مهندسی ایرانسل با بیان این مطلب گفت: درحوزه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تامین دستگاه‌های فرستنده و گیرنده و تجهیزات اصلی و جانبی مراکز سوئیچ شبکه، کانتینرهای خاص مراکزسوئیچ و انواع دکل وکانکس‌هایIndoor و Outdoor ، رک‌ها و فریم‌های تجهیزات مخابراتی و متعلقات جانبی نصب ایستگاه‌های BTS و BSC توسط شرکت‌های ایرانی که با ایرانسل همکاری دارند، تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: انواع منابع تغذیه، UPS، باتری، شارژر باتری، ژنراتور اضطراری، تابلوهای برق و کنترلAC وDC، روشنایی، کنتورهای انرژی الکتریکی و نیز انواع کابل‌های مسی، نوری، کواکسیال و کانکتورها، فیدرو جامپر و متعلقات مربوطه مورد استفاده در مراکز ایرانسل نیز از تجهیزات کاملا ایرانی و تولید داخل بهره می‌گیرد.
معاون فنی و مهندسی ایرانسل با اشاره به اینکه درحال حاضر تاسیسات انرژی گرمایشی وسرمایشی، تجهیزات تهویه و کولرهای گازی مراکز وسایت‌های این اپراتور توسط شرکت‌های داخلی تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه براین، تمامی کیت‌های ارتینگ، گراندنیگ و تجهیزات برق‌گیر سایت‌های BTS وBSS و کلیه سیم‌کارت‌ها، کارت‌های شارژ و متعلقات آن، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مربوط به صدور صورتحساب مشتریان و مرکز دیتا نیز توسط شرکت‌های ایرانی تامین می‌شود.
عینی‌پور درخصوص بهره‌گیری ازخدمات فنی، مهندسی، بازرگانی، مالی، حقوقی و پشتیبانی شرکت‌های ایرانی تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت‌های همکار با ایرانسل که وظیفه سایت‌یابی و بازبینی سایت‌ها و امور ساختمانی و سازه سایت‌های اپراتور دوم را بر عهده دارند، همگی ایرانی هستند.
به گفته وی، شرکت‌های ایرانی فعال درحوزه خدمات فنی، مهندسی وظیفه اجرای عملیات نصب، راه‌اندازی، تست، تضمین کیفیت و بهره‌برداری در مراکز و تجهیزاتBTS، BSC، MSC، MGW، SGSN، GGSN، OSS، Data Centre، IN، SMSC، MMSC و نیز مدیریت نگهداری و بهره‌برداری شبکه ایرانسل را برعهده دارند.
معاون فنی و مهندسی ایرانسل با بیان این مطلب که در حال حاضر مشاوره در امور بانکی، مالی، حقوقی، گمرکی و بازرگانی و بازاریابی و فروش ایرانسل با استفاده از توان داخلی صورت می‌گیرد گفت: علاوه بر این از مشارکت شرکت‌های ایرانی در طراحی و برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی شبکه ایرانسل و کنترل کیفیت سایت‌های نصب و راه‌اندازی شده نیز استفاده می‌شود.