تامین سوخت ، مشکل اصلی معادن کشور
مدیرعامل و بهره بردار شرکت معدنی احیا گران عرشیا در منطقه زره در رودهن در دیدار مهندس صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و دکتر مجید پورمقدم معاون معدنی و هیئت کارشناسان همراه گفت: مشکل اصلی این معدن مانند معادن دیگر منطقه کمبود سوخت گازوئیل است،به طوریکه حتی تهیه سوخت آزاد از بازار سیاه هم امکان پذیر نیست . مهندس شهرام همتی که 10 سال است در پروژه‌های معادن استان تهران فعالیت می‌کند همچنین با اشاره به پائین بودن ظرفیت برداشت سالانه این معدن تصریح کرد: مجوز برداشت معدن احیا گران عرشیا سالانه 180 هزار تن مخلوط شن و ماسه کوهی برداشت می‌کرد که این رقم در حال حاضر به 280 هزار تن افزایش یافته است.
معدن احیاگران عرشیا که تاسیسات تولیدی آن در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار واقع شده است ، قبل از سال ۱۳۸۸ با نام معدن جوانان پایتخت آریا فعالیت داشت که در این تاریخ سند آن به نام جدید صادر شد.
همتی در این بازدید با اشاره به محدودیت فضای موجود معدن خواستار صدور مجوز توسعه هم شد و اعلام کرد: بیش از 20 میلیارد تومان در این محدوده معدنی که دارای واحد دانه بندی و یک کارخانه آسفالت با مجوز تولید 120 تن در ساعت است سرمایه گذاری کرده ایم و نزدیک به 87 نفر نیز اشتغالزایی برای افراد بومی‌منطقه ایجاد شده است.
مدیرعامل معدن احیا گران عرشیا در ادامه گزارش خود به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ، کمبود ماشین آلات معدنی این شرکت را عامل کند شدن پروژه‌های آن دانست که مقرر شد در این رابطه جلسه ای با مسئولان صندوق بیمه سرمایه گذاری معادن برای تامین تسهیلات مورد نیاز آن برگزار شود.
دکتر پورمقدم معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم در این بازدید گفت: کلیه مجوزهای صادر شده برای این معدن طبق مقررات است و اصول فنی و مهندسی و ایمنی در این معدن کاملا رعایت شده است.
همتی در پایان این بازدید از عدم همکاری اداره منابع طبیعی شدیدا گلایه کرد و افزود: مسئولان این ارگان به بهانه اینکه ما از مسیر نقشه بهره برداری خارج شده و تخلف کرده ایم پرونده ما را به دادگاه بردند و خواستار غرامت ۲۰۰ میلیون تومانی شده اند که درگیری حقوقی آن کماکان ادامه دارد.