تئاتر کشور دچار فقر مزمن است
ایسنا- معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر کشور دچار فقر مزمن است، امیدوارم بتوانیم برنامه‌هایمان را به نوعی تنظیم کنیم که قسمت عمده‌ای از بودجه هنری را در سال جاری به تئاتر اختصاص دهیم. علی مرادخانی در مراسم اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: تئاتر حوزه اندیشه، فکر و تمدن و تئاتر خراسان قطب تئاتر ایران است.
وی خاطرنشان کرد: در دیپلماسی فرهنگی دولت، تئاتر می‌تواند جایگاه بالایی داشته باشد چرا که امکان حضور در عرصه‌های بین‌المللی را دارد و می‌تواند ایران را به جهانیان بشناساند و جایگاه تئاتر خراسان در این کار بسیار حائز اهمیت است.
در بخش دیگری از این مراسم، اتابک نادری رییس امور استان‌های وزارت ارشاد در سخنان کوتاهی عنوان کرد: سال سختی را در تئاتر پشت سر گذاشتیم در این سال چهار استان یاور ما بودند: بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان و خراسان رضوی.
ابراهیم زره‌ساز معاون حوزه هنری خراسان رضوی نیز در سخنان کوتاهی تاکید کرد: قاطعانه از نمایش‌های دارای مجوز حمایت می‌کنیم و از استاندار خراسان رضوی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خواهشمندم موردی که در هفته گذشته برای یکی از تئاترها(نمایشگاه لودلو) پیش آمده را با جدیت در حمایت از تئاتر مشهد پی‌گیری کنید.

جدا کردن موسیقی از هنر فراموشی عمدی هنر است
در بخش دیگری از مراسم اردیبهشت تئاتر استان خراسان رضوی محمد ناصری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در سخنان کوتاهی گفت: جدا کردن موسیقی از هنر فراموشی عمدی هنر است.
در ادامه این مراسم پس از برگزاری بزرگ‌داشت «داریوش ارجمند»، محمدعلی لطفی‌مقدم بنیان‌گذار آموزش تئاتر در مشهد در سخنان کوتاهی اظهار کرد: این تقدیر برای داریوش ارجمند کافی نبود، از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی می‌خواهم که هفته‌ای را برای مرور آثار داریوش ارجمند در مشهد اختصاص دهند.وی همچنین به استاندار خراسان رضوی پیشنهاد کرد: سالن هلال احمر مشهد بلااستفاده مانده است و فرصت مناسبی است که با همکاری شهرداری زمینی به جای این سالن به هلال احمر داده شود و این سالن به دلیل مرکزیت به خانه فرهنگ مشهد تبدیل شود.
همچنین در مراسم اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی احمد ریحانه پیشکسوت تئاتر مشهد به نمایندگی از هنرمندان تئاتر استان در سخنان کوتاهی گفت: به تئاتر مشهد بودجه‌ای درخور قطب تئاتر ایران اختصاص دهید.