انتصاب سخنگوی اتاق مشهد
دنیای اقتصاد-طی حکمی از ســوی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی، حمید طیبی سخنگــوی اتاق مشهــد شد.
طیبی که ریاست هیأت مدیره شرکت شهد ایـــران، ریاست هیأت مــدیره شرکت پاژ پارس و چند دوره عضـــویت هیأت نمـــایندگان اتاق مشهد را در کارنامـــه دارد، در حال حاضــر نیز عضــو هیأت نمایندگان اتاق مشهــد می باشد.
به گزارش روابط عمــومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در متن حکمی که به این منظور از سوی غلامحسین شافعی صادر شده، آمده است:«با توجه به اشـراف جنابعالی به اطلاعات اقتصــادی و نظرات کارشناسی و لزوم اعلام مواضع اتاق به اصحاب رسانه به عنوان سخنگوی اتاق مشهد منصــوب می شوید.»
افتتاح واحدهای باقیمانده مسکن مهر
خراسان رضوی تا پایان سال
فارس- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر خراسان رضوی تا پایان امسال افتتاح می‌شود.محمدرضا اخوان عبداللهیان در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی اظهار کرد: آخرین پیشرفت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۸۷.۷۸ درصد و در شهرهای جدید این پیشرفت ۷۲.۵۹ درصد بوده است.مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر استان ۸۴.۸۹ درصد ‌است، خاطرنشان کرد: انشاءالله تا پایان سال واحدهای باقی‌مانده طرح مسکن مهر افتتاح می‌شود.

بیش از ۷۳ درصد بیکاران خراسان رضوی مرد هستند
ایسنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۳.۲ درصد از بیکاران استان را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد مردان بیکار در استان مبنی بر آخرین آمار مرکز آمار ایران در شش خرداد ماه امسال ۱۱۵ هزار و ۶۵۴ نفر بوده که این آمار در زنان استان ۴۲ هزار و ۱۶۸ نفر است. محمود احمدی با بیان اینکه ۲۶.۷ درصد از بیکاران استان را نیز زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار منتشر شده بیکاری در استان بر اساس نرخ فصلی مرکز آمار ایران در پاییز سال گذشته ۸.۶ درصد بوده است. وی افزود: همچنین براساس این آمار در پاییز سال گذشته تعداد بیکاران کل کشور دو میلیون و ۴۸۸ هزار و ۳۷۲ نفر بوده است که بر این اساس خراسان رضوی از ۲۰ استان کشور نرخ بیکاری کمتری داشته است.

تولیدنصف فرآورده‎های دامی استان به صورت صنعتی
ایرنا- مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد فرآورده‏های خام دامی در استان به صورت صنعتی تولید می‎شود. مجید روحانی‎نژاد با اشاره به اینکه ۳۳ کشتارگاه دام در استان خراسان رضوی فعال هستند که دو کشتارگاه صنعتی و بقیه سنتی است، اظهار کرد: بخش زیادی از کشتار دام استان در دو کشتارگاه صنعتی دام مشهد و فریمان انجام می‎شود. وی تعداد کشتارگاه‎های طیور در خراسان رضوی را ۱۶ مورد اعلام و تصریح کرد: ۱۰۰ درصد فرآورده‎های طیور استان به صورت صنعتی تولید می‎شود.
مدیرکل دامپزشکی استان آنتی‏بیوتیک موجود در فرآورده‎های خام دامی عرضه‎شده را در حد مجاز دانست و گفت: در حال حاضر در برخی از مراکز پرورش طیور استان با ایجاد فرآیندهای کیفی، مرغ و تخم‎مرغ بدون آنتی‎بیوتیک تولید می‎شود.

رشد ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم
ایسنا- رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال۲۰۰ هزار تن جو از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شود، گفت: خرید تضمینی گندم از اوایل خردادماه در مناطق گرمسیر و خرید تضمینی جو از اردیبهشت ماه در استان آغاز شده است.
رضا نامنی با بیان اینکه درحال حاضر قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو ۱۱۵۵ تومان و جو ۹۲۰ تومان است و این در حالی است که قیمت بازار از این مقدار کمتر است، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از ۶۵۰ هزار تن گندم تولیدی، ۴۰۰ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود و همچنین از ۴۰۰ تن تولید جو در استان ۲۰۰ هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود؛ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد خواهد یافت.

صادرات ۹۴ میلیون دلار کالا توسط اتحادیه مرزنشینان خراسان رضوی‌
تسنیم- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: ۹۳ میلیون و ۹۶۹ هزار دلار کالا در سال ۹۳ توسط اتحادیه مرزنشینان استان از مرزها صادر شده است.علی رسولیان با اعلام رشد ۲۰ درصدی صادرات اتحادیه مرزنشینان استان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، اظهار کرد: بخش عمده این صادرات را رنگ، مواد غذایی، میوه و تره‌بار، فرش، موکت، کفش، مصنوعات فلزی، لوازم صنعتی، پلاستیک‌جات و مصنوعات چوبی تشکیل داده است. وی با اشاره به پیش‌بینی و برنامه‌ریزی رشد ۲۸ درصدی صادرات مرزنشینان استان، افزود: برنامه‌ریزی شده تا صادرات اتحادیه مرزنشینان امسال به سطح ۱۲۰ میلیون دلار ارتقا یابد.

آبیاری تحت فشار ۱۲ هزار هکتار زمین
ایرنا- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در این استان طی سال ۹۳ تحت پوشش طرح‎های آبیاری تحت فشار قرار گرفت.ابراهیم بهبودی کل اعتبار اجرای طرح‎های آبیاری تحت فشار استان را در سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ تاکنون ۴۷ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۵ درصد این اعتبار تخصیصی جذب شده و در مجموع با این مبلغ حداکثر ۹ هزار هکتار طرح‎های آبیاری تحت فشار امکان اجرایی شدن دارد که در حال انجام است، اظهار کرد: این در حالی است که در حال حاضر در استان به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان طرح آماده اجرا در وسعت ۲۵ هزار هکتار
وجود دارد.