افزایش درآمد از هفت مسیر
دوست داشته باشید یا نه «پول» حقیقتی است که همه ما با آن مواجهیم. بیشتر ما می‌فهمیم که چیزی که واقعا در زندگی مهم است تجربه، دوست و خانواده است اما فرار از این حقیقت که آزادی مالی به شما زمان بیشتری می‌دهد که بیشترین استفاده را از این موارد ببرید دشوار است. کنار آمدن با این حقیقت که قادر نیستید صورتحساب‌های خود را بپردازید تجربه بسیار استرس‌زایی است که فرد می‌تواند داشته باشد و شما درک می کنید که توانایی درآمدزایی مهارت کلیدی برای بیشتر مردم است. بنابراین چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به طور موثری درآمد خود را افزایش دهید؟

1 - برنامه داشته باشید: مانند هر امر مهم دیگری در زندگی کلید پول درآوردن این است که برنامه خوبی داشته باشید. داشتن دستورالعمل‌هایی که از آنها پیروی کنید شما را در این راه نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند احساس کنید در حال پیشرفت هستید؛ حتی در روزهایی که به سختی هیچ حرکتی می‌بینید. هر هفته به موضوعی که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید و چیزهایی را که نیاز است برای رسیدن به هدفتان انجام دهید یادداشت کنید. گام‌هایی را که برای رسیدن به هدف باید بردارید تقسیم کنید و هریک از آنها را در تقویم‌تان به یک روز اختصاص دهید. زمانی که آن روز فرا رسید مطمئن شوید که هر کاری که می‌توانستید انجام دهید برای رسیدن به موفقیت انجام داده‌اید.

2- خود را اولویت‌بندی کنید: این حقیقت ساده‌ای در زندگی است که 80 درصد موفقیت شما مدیون 20 درصد کاری است که شما انجام داده‌اید. بنابراین شما باید 20درصد از کارهایتان را که احتمال دارد منجر به موفقیت شود اولویت‌بندی کنید. منابع ثابت شده درآمد یا پروژه‌هایی راکه احتمال دارد در طولانی مدت از آن سود ببرید تعیین و بر آنها تمرکز کنید. شما همچنان به 80درصد دیگر نیاز دارید، 80 درصدی که پروژه‌ها و ایده‌های جانبی هستند اما روز خود را بر اساس پروژه‌ها و راه‌های اصلی برای موفقیت شروع کنید.

3- حوزه جدیدی را امتحان کنید: هیچ چیز مانند کار روی پروژه‌ای که شما را به هیچ جا نمی‌رساند اعتماد به نفس شما را خراب نمی‌کند. اگر زمان زیادی را روی پروژه‌ای صرف کرده‌اید که پولی به شما پرداخت نکرده است نترسید و رهایش کنید. اصلی در روانشناسی وجود دارد به نام اصل توجیه تلاش که می‌گوید مردم خود را متعهد به چیزهایی می‌کنند که برای آنها زمان و انرژی زیادی صرف کرده‌اند. این امر منجر می‌شود که زمان خود را با سرسختی صرف چیزهایی کنید که هرگز بابت آنها پولی دریافت نمی‌کنید. آگاه باشید که چه موقع جلو ضرر را بگیرید و به چیزهای جدید بپردازید.

4 - نه بگویید: زمان با ارزش‌ترین منبعی است که دارید و با انجام کار اضافه آن را از دست می‌دهید. همچنین پرداختن به پروژه‌های بسیار زیاد منجر به استرس افزایش یافته و فرصت کمتری برای پیگیری فرصت‌های هیجان‌انگیز می‌شود. توانایی نه گفتن را در خود تقویت کنید. زمانی که فرصت جدیدی پیش می‌آید از خود بپرسید آیا بابت سرمایه زمانی که برای این کار هزینه می‌شود به طریقی که مناسب می‌دانید وجهی دریافت می‌کنید یا خیر؟ اگر جواب خیر است آن کار را انجام ندهید.

5 - خود را با موفقیت احاطه کنید: شاید به نظر غیرقابل درک باشد اما راه مهم برای رسیدن به موفقیت مالی این است که مانند کسی که موفقیت مالی دارد رفتار کنیم. مفهوم «تقلید کنید تا انجامش دهید» درواقع همین معنی را دارد. اگر زمان خود را در مکان‌هایی که پول خود را نشان می‌دهد با افراد موفق بگذرانید شما فرصت‌های بیشتری برای اینکه خودتان به موفقیت برسید خواهید داشت. با کسانی دوست شوید که به چیزهایی که آرزودارید به آنها برسید رسیده‌اند و از آن رابطه‌ها به نفع خود استفاده کنید.

6 - رهبر باشید: کلید معروف موفقیت در تجارت و زندگی این است که توانایی داشته باشید هر فرصتی را قبل از هر کس دیگر تشخیص دهید. با داشتن این مورد در ذهن همیشه باید به دنبال مسیر مهم بعدی برای موفقیت باشید. ذهن خود را تاآنجا که می‌توانید باز نگه دارید و هیچ‌گاه مشارکت با دنیا به طرق خلاقانه را متوقف نکنید. خود را تا آنجا که می‌توانید با خواندن کتاب‌هایی که با آنها مخالف هستید و با ملاقات با افرادی که دوست ندارید در معرض دیدگاه‌های ضدونقیض قرار دهید. دیدن مساله از همه جوانب بهترین راه برای درک آن است و به شما کمک خواهد کرد تا نتیجه جدیدی به دست آورید.

7 - زمان را در برابر تکرار درک کنید: ایده زمان بسیار اهمیت دارد و ارزش بیان مجدد را دارد. زمان تنها منبعی است که برای تغییر آن هیچ کاری نمی‌توان کرد. مهم نیست که چه کسی هستید و چه مقدار پول به دست می‌آورید فقط 24 ساعت در طول یک شبانه‌روز وجود دارد. به همین دلیل باید انرژیتان را روی منابع درآمدی که می‌توانید به راحتی به دست آورید متمرکز کنید. چیزی را یکبار انجام دهید و سپس آن را بارها و بارها تکرار کنید تا بیشترین پول را به دست آورید. این فلسفه‌ای است که سازنده اثر کمدی «دیلبرت»، اسکات آدامز در کتاب خود «چگونه تقریبا در همه چیز شکست بخوریم و بازهم چیزهای بزرگی برنده شویم» ترویج می‌کند و این فلسفه در مورد شما هم صادق است. حالا او با طرح یک کمدی و با چاپ آن در هزاران روزنامه در سراسر دنیا زندگی می‌گذراند. زمان ارزشمنداست، بنابراین اطمینان حاصل کنید کار شما بر آن برتری می‌جوید.

نکته : «لطفا اضافه درآمد خود را صرف خرید کالاهای مصرفی نکنید»، بلکه بهتر آن است که با آن اضافه درآمد، دارایی‌هایی را خریداری کنید که در طول زمان به ارزش آنها افزوده می‌شود. با خود فکر کنید چه دارایی‌هایی را می‌توان با درآمد اضافی خریداری کرد که روز به روز به ارزش آن اضافه شود، یا لااقل از ارزش آن کاسته نشود؟ برخی خرید املاک و مستغلات را بهترین راه ممکن پیشنهاد می‌کنند، برخی دیگر هم خرید اندک اندک طلا یا سکه.