مجتبی معین فر 1- صنعت ساختمان در زمره گسترده‌ترین و بزرگترین فعالیت‌های اقتصادی در ایران و جهان به شمار می‌آید. نکته قابل توجه حضور 90 درصدی بخش‌خصوصی در این صنعت فراگیر است. فعالیت 7‌ ‌هزار شرکت‌ در ساخت ابنیه را نمی‌توان دست کم گرفت چرا که این حجم در خاورمیانه به لحاظ کمی حرف اول را می‌زند.
2- از آنجا که مسکن از نیازهای اولیه انسان به شمار می‌آید اهمیت حفظ کیفیت آن همپای کمیتش بر کسی پوشیده نیست. در دنیای امروز که بلندمرتبه‌سازی و انبوه‌سازی نیاز مبرم جوامع بشری است، ضرب‌المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» نیز اینجا مصداق پیدا می‌کند.خصوصا در کشور ما که زلزله‌خیز است و کلان‌شهرهای تهران، تبریز و ... بر روی خط قرمز زلزله واقع شده اند.
۳- سنگ بنای اول در هر کسب و کار و تخصصی باید آموزش و فرهنگ‌سازی باشد. صنعتی که از علم و روش‌های نوین اجرایی بهره نبرد بی‌گمان رشد مقطعی و کاذب را تجربه می‌کند و به بن بست می رسد. فرهنگ‌سازی در کنار صنعتی‌سازی ساختمان, رویکردی ناگزیر است که اگر به طور جدی مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار نگیرد موجبات جهش و توسعه‌یافتگی ما در این حوزه را پدید نخواهد آورد و نمی‌تواند پله‌ای جهت رشد و سودآوری چه در داخل کشور و چه در خارج از مرزها به خصوص درمیان کشورهای همسایه برای ما شود.
ویژه نامه پیش رو که همزمان با پنجمین نمایشگاه صنعتی سازی ساختمان منتشر شد, تلاش دارد تا دریچه ای تازه برای رونق و توسعه ساخت و ساز با رویکردهای علمی و فنی مهندسی و صنعتی سازی در گستره کشور باشد.
به امید آنکه فعالان این صنعت و اصحاب رسانه دست در دست هم، بیش از گذشته در رشد و توسعه صنعت ساختمان به سر منزل مقصود برسند.