هومن افشار مدت زمان زیادی از رکود بازار مسکن می‌گذرد همین چند ماه پیش بود که برخی از فعالان بازار مسکن وعده رونق را به خریداران می‌دانند و معتقد بودند فصل گرما، تنور معاملات مسکن را روشن خواهد کرد. اما پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمد به نحوی که آمارها نشان می‌دهد که در خرداد ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن حجم معاملات 11 درصد کاهش داشته است، با این حال همچنان برخی عقیده دارند که این رکود مطلق صرفا یک جریان گذرا است که در اثر شایعات و تعلل خریداران صورت گرفته است. اما اقتصاددانان اذعان می‌کنندتنها در صورتی که قدرت خرید مردم افزایش یابد این شرایط تغییر می‌کند.
دولت نیز با مشکلات بسیار پیچیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند از یک طرف بودجه کافی برای اتمام پروژه مسکن مهر در دسترس نیست و از طرف دیگر بانک مرکزی مصرانه در برابر هرگونه تزریق نقدینگی به بازار ایستاده است و همچنان سیاست انقباضی در پیش گرفته است، لذا در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد رکود بازار مسکن تداوم خواهد داشت.

پارامترهای تاثیرگذار در قیمت اجاره سن بنا، سطح زیربنا، موقعیت، پارکینگ، آسانسور، انباری، مشخصات فنی داخلی،گرمایش و سرمایش است.
نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

*insooansoo.com