سال 1392، سال خوف و رجای زنان
افسر افشار نادری عضو گروه مطالعات زنان در انجمن جامعه‌شناسی در سالی که گذشت وقایع مربوط به زنان را هم از جهاتی مثبت و هم از جهاتی منفی ارزیابی کنیم. با نگاه خوش‌بینانه گزینش دوازده زن از مدیران ارشد در دولت آقای روحانی ازجمله خانم مرضیه افخم و خانم معصومه ابتکار را به فال نیک گرفته و امیدواریم در مقابل صدها مدیر ارشد مرد در دولت، شاهد شرکت بیشتر زنان در پست‌های مدیریتی در جامعه باشیم.
همچنین گزینش خانم مولاوردی در امور زنان ریاست‌جمهوری و فعالیت‌های ایشان با گروه‌های علمی در زمینه آشنایی هرچه بیشتر مشکلات زنان از جمله وقایع مثبت دیگر می‌باشد. همین‌طور صدور منشور حقوق شهروندان به‌رغم وجود اشکالاتی آن را می‌توان امیدوارکننده دید.
اما متاسفانه وجود قوانین ناامیدکننده‌ای چون قوانین جمعیت و تعالی خانواده که اختیار فرزند آوری را از زنان گرفته و به مردان واگذار می‌کند و نیز قوانینی که اولویت استخدام را به متاهلان می‌دهد به جای اینکه همه افراد حق مساوی برای استخدام داشته باشند و اولویت به شایستگی داده شود. از جمله نکات قابل طرح منفی محسوب می‌شود. موضوع مباحث و سخنرانی‌های گروه مطالعات زنان در سال ۹۲ بر مبنای مطالب فوق
صورت گرفت.