آمار  دیرهنگام
زهرا واعظ دبیر خبرنامه انتشار دیر هنگام آمار رشد اقتصادی به عادتی برای دولت احمدی‌نژاد تبدیل شده بود. به گونه‌ای که اینک بانک مرکزی پس از گذشت 17 ماه اقدام به انتشار آمار رشد اقتصادی 3 درصدی سال 90 کرده است.
در همین حال بررسی روند رشد اقتصادی از سال ۸۹ به بعد حاکی از روند کاهشی نرخ رشد اقتصادی است و سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های صنعتی هم به رکود رفته است. صرف نظر از بحث اختلافات آماری که میان ارقام اعلامی از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی وجود دارد، انتشار دیر هنگام این اطلاعات به معضلی برای اقتصاد ایران تبدیل شده است.
معمولا فعالان اقتصادی بر اساس آمارهای رسمی نسبت به سرمایه‌گذاری و تولید اقدام می‌کنند. به عبارتی اعلام نرخ رشد در هر کشوری به گونه ای معیاری اساسی برای سنجش موفقیت‌ها و شناخت کمی‌ها و کاستی‌های هر اقتصاد به همراه نقد عملکرد‌ها و آسیب‌شناسی روند برنامه‌های دولتی از سوی کارشناسان و شهروندان است. در این بین عدم اعلام نرخ رشد اقتصادی در کشور به این شائبه دامن می‌زند که برخی مقامات اقتصادی از پذیرش نقد مسوولانه و آسیب‌شناسی برنامه طفره می‌روند یا آن را امری غیر‌ضروری می‌دانند.
از طرفی عدم اعلام اخبار و اطلاعاتی در مورد رشد اقتصاد کشور توسط نهاد‌های رسمی، عملا مردم و کارشناسان را به سوی منابع خارجی سوق می‌دهد.
در واقع عدم اعلام نرخ رشد اقتصادی پیامدهای منفی فراوانی همچون نامشخص بودن میزان پیشرفت در برنامه‌ها و.. برای کشور داشته و خواهد داشت که امید است مورد توجه بیشتری از سوی مسوولان اقتصادی دولت جدید قرار گیرد