نخستین همایش توسعه و جذب سرمایه‌گذار در مشهد برگزار می‌شود
درسال گذشته 102 شرکت خارجی برای سرمایه‎گذاری در مشهد ثبت و 560 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد ایسنا- استاندار خراسان رضوی از برگزاری نخستین همایش توسعه و جذب سرمایه‌گذار در مشهد خبر داد.
علیرضا رشیدیان با بیان اینکه به دلیل ورشکستگی مؤسسات مالی و اعتباری جو بدی در رابطه با سرمایه‌گذاری در استان بوجود آمده است، اظهار کرد: به منظور معرفی ظرفیت‌های استان و استفاده از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی سلسله نشست‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان برگزار می‌شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه این استان مجموعه‌ای بزرگ از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری، خدماتی، درمانی و تجاری است، ادامه داد: این ظرفیت‌ها در صورت عدم توجه و سرمایه‌گذاری در آن تأثیری بر اشتغال، ثروت و توسعه استان نخواهد داشت.
رشیدیان عنوان کرد: با توجه به ناکافی بودن سرمایه‌گذاری بخش دولتی در این استان برای به فعلیت بخشیدن به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه های متعدد نیز فراهم شود.

وعده حمایت از سرمایه گذاری
بخش خصوصی
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نخستین اقدام در این راستا معرفی ظرفیت‌های استان و حمایت از دستگاه‌های دولتی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط نخستین نشست در قالب همایش جذب و توسعه سرمایه‌گذاری با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس صندوق توسعه ملی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری کشور، ۸۰ فعال اقتصادی و مدیران بخش خصوصی و دولتی ۱۶ خرداد ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در این همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان معرفی و زمینه و مشوق‌هایی که برای جذب و جلب سرمایه گذاری‌ها در استان وجود دارد ارائه می‌شود.رشیدیان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۲ شرکت خارجی برای سرمایه‎گذاری در مشهد ثبت و ۵۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی انجام شد، تصریح کرد: اما این رقم با توجه به زمینه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان باید افزایش یابد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در صورت ایجاد هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مجری و بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری‌ها آسان‌تر شده و این امر منجر به ترغیب سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال و درآمد و پیشرفت استان می‌شود.
رشیدیان با بیان اینکه با ظرفیت‌هایی که برای تضمین سرمایه‌گذاری در استان ایجاد می‌شود و رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذای در استان به ویژه در حوزه گردشگری و پروژه‌های ناتمام، می‌توان توسعه استان را سرعت بخشید، ادامه داد: همایش یاد شده با کمک اتاق گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولتی برگزار می‌شود و در حاشیه آن نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف به تناسب ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و بسته‌های پیشنهادی مربوطه برگزار خواهد شد.