رعایت اخلاق حرفه‌ای پیش نیاز توسعه پایدار است
شرکت التک (صنایع اشنایدر الکتریک سابق) تولیدکننده کلیدهای مینیاتوری تحت لیسانس اشنایدر الکتریک فرانسه و نماینده رسمی محصولات روشنایی اشنایدر الکتریک در ایران است. این کارخانه از سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرده و شرکت در سال 2013 به عنوان KNX-Partner معرفی شده است. نماینده شرکت التک در همایش اخلاق حرفه ای در صنعت ساختمان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. بهراد بوم گارتل مدیرتوسعه بازار التک در گفت وگو با دنیای اقتصاد از اهداف ، سیاستگذاری ها و علل موفقیت التک می گوید.
آقای گارتل، لطفا خودتان را معرفی کنید و مختصری از سوابق شرکت بگویید.
بهراد بوم گارتل هستم. در ایران رشته IT ، مهندسی نرم‌افزار و شبکه خواندم و سپس در آلمان دوره های برق و هوشمندسازی را گذراندم که در این تخصص IT در خدمت ساختمان قرار می گیرد.
۱۲ سال پیش فعالیت کاری خود را در آلمان در بخش هوشمندسازی KNX (استاندارد هوشمند سازی جهانی ساختمان) آغاز کردم و پس از مشورت با فعالان صنعت ساختمان در ایران و شناسایی خلاء بازار، KNX را در سال ۲۰۰۴ به همت شرکت مرتن آلمان وارد ایران کردیم.
شرکت التک، همان صنایع اشنایدر الکتریک سابق و تولیدات آن کلیدهای مینیاتوری است. این شرکت در حال حاضر 46 مرجع از انواع کلیدهای مینیاتوری را در سبد کالای تولیدی خود دارد و با توجه به برنامه‌ریزی دقیق در راستای اجرای سیاست‌های توسعه، این تعداد تا پایان سال 2014 میلادی به بیش از 50 مرجع خواهد رسید.
همچنین واردات ما شامل چند نوع از کلید و پریزهای اشنایدر الکتریک و یک سری کلید تحت عنوان Asfora است که برای بار اول در ایران ارائه می‌شود و نسبت کیفیت به قیمت این کالا بسیار جذاب است. سری دیگر، کلید و پریز Sedna است که بزودی به بازار خواهد آمد و در رده متوسط قیمتی جای می گیرد. در بحث هوشمندسازی KNX و نیز کلید و پریز لوکس، محصولات آلمانی Merten را داریم که مجددا آن را وارد بازار ایران کردیم. این برند نیز چند سالی است به خانواده بزرگ اشنایدر الکتریک پیوسته است.
در حال حاضر تمرکز شرکت بیشتر روی کدام محصول است؟
سعی می کنیم به تمامی محصولات شرکت توجه کافی بشود، اما بخش تولید برای ما بسیار مهم‌ است و تمرکز زیادی روی آن داریم. دلیل این امر هم تعهدمان به اشتغالزایی و نیز بالا بردن توان کیفی و کمی تولید در ایران است.
ناگفته نماند که بخش سیستم هوشمند ،به خصوص به علت توانایی آن در بهینه سازی مصرف انرژی، برای شرکت از اهمیت استراتژیک برخورداراست.
کدام بخش از فروش به عهده شرکت است؟
شرکت التک تامین قطعات، انبار، گارانتی و پشتیبانی، بازاریابی و تبلیغات را به عهده دارد. فروش محصولات توسط نماینده‌های شرکت انجام می شود. در زمینه سیستم هوشمند نیز در تهران، اصفهان، مشهد و مازندران نمایندگان فنی - مهندسی خبره و با تجربه ای داریم. به طور کلی، شرکت محصولات تولیدی و وارداتی را از طریق نمایندگان خود به بازار عرضه می کند که به وجود تک تکشان در کنار خود افتخار می کنیم.
با توجه به حضور شما در همایش بهره وری و اخلاق حرفه ای در صنعت ساختمان، به نظر شما برگزاری همایش ها و پرداختن به این موضوع تا چه میزان می تواند به صنعت کمک کند؟
توجه به موضوع نمایشگاه‌ها باعث شکوفایی و بازگشایی افق‌های جدید در هر صنف می‌شود. ما در چند سال اول عرضه محصولات هوشمندسازی، بازاریابی این کار را با استفاده از فرصت‌ نمایشگاه‌های اروپایی و معرفی به متخصصان ایرانی انجام دادیم و به نتیجه خوبی رسیدیم. در این نمایشگاه ها، لیدرهای بازار را متقاعد کردیم که از این سیستم استفاده کنند و توانستیم در پیشبرد اهدافمان در این حوزه موفق باشیم.
حالا چه در بحث هوشمندسازی و چه درسایر بخش ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی از این دست می تواند کمک شایانی به رشد صنعت در ایران و توجه بیش از پیش مسئولان و دست اندرکاران بنماید.
به نظر شما آیا اخلاق مداری و منافع شرکت ها با یکدیگر در تعارض هستند؟
درست برعکس. بدون توجه به اخلاق حرفه ای، رسیدن به کیفیت پایدار ناممکن است، چه در تولید و چه در ارایه خدمات.
در بخش تولید، با رعایت اخلاق در رابطه با همکارانمان در داخل و خارج ، به کیفیتی دست یافته ایم که امروز به عنوان تنها شرکت، محصولاتمان را با پنج سال گارانتی عرضه می کنیم.
از طرف دیگر، شرکت خود را متعهد به کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه می داند که همکاری دایمی با انجمن محک از آن جمله است.
شرکت التک تا چه میزان به حقوق و شان مشتری اهمیت می دهد و چه رویکردی در این زمینه دارد؟
در توسعه پایدار، که شعار قرن بیست و یکم است، اخلاق حرفه ای و مشتری مداری حرف اول را می زند. شرکت التک خود را در این صنف، بهترین بازار می‌داند واین امرتنها با ارایه بهترین محصولات و تکمیل آن با ارایه بهترین خدمات امکانپذیر است. فکر می کنم این بهترین شکل اهمیت دادن به مشتری است، زیرا انتظار به حق آنها دریافت محصولات استاندارد و با کیفیت و نیز بهره مندی از خدمات و گارانتی با شرایط مناسب است. در این راستا، ما دایما با مشتریان خود در تماس هستیم و نظراتشان تاثیر مستقیم در کارمان دارد.
در زمینه سیستم های هوشمند نیز بار اصلی ارایه خدمات به دوش نمایندگان محترم است که انتخاب بهترین های ایران جهت همکاری، گواهی بر اعتقاد راسخ التک به مشتری مداری و ارایه کیفیت است. ما می‌خواهیم پایدار کار کنیم، طولانی‌ بمانیم و خوشنام باشیم!
ارزیابی شما از همایش بهره وری و اخلاق حرفه ای در صنعت ساختمان چیست؟
در این همایش سخنرانی‌های خوبی در حوزه فعالیت کاردان‌ها و اخلاق حرفه ای صنعت ساختمان انجام شد. اینکه وزیر محترم راه و شهرسازی پیام فرستاده بودند و معاون ایشان حضور داشتند، نشانگر اهمیت همایش بود. از سخنرانی‌های خوب دکتر حسنی و دکتر قلی پور و سایر اساتیدی که حضور داشتند کمال استفاده را بردیم و از دست اندرکاران این همایش بخصوص مهندس موذن تشکر می کنیم.