با توجه به اهمیت بحث تعاون در اقتصاد کشور هزار نفر از اعضا و هیئت مدیره تعاونی‌های خراسان شمالی آموزش می‌بینند. حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:

اکنون از بیش از سه هزار و ۲۰۰ تعاونی موجود در خراسان شمالی، افزون بر نیمی از آنها فعال بوده و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز تلاش می‌کند تا تعاونی‌های غیرفعال را با ارائه آموزش‌های کاربردی و رفع مشکلات مبتلابه آنها، از حالت رکود خارج کند.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان دولت تدبیر و امید در راستای فعال سازی تعاونی‌های راکد، افزود: به تناسب برنامه‌های کشوری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز به منظور تقویت تعاونی‌های فعال و خارج کردن تعاونی‌های غیرفعال از حالت رکود، رویکرد کیفی سازی تعاونی‌های موجود و احیای شرکت‌های غیرفعال را در دستور کار خود قرار داده است. نوری تصریح کرد: در راستای توانمندسازی تعاونی‌ها، ارائه آموزش‌های بنیادین و کاربردی برای هزار و ۵۰۰ نفر از نمایندگان بخش خصوصی صورت گرفته و افزون بر این در هفته تعاون نیز به هزار نفر از اعضا و هیئت مدیره تعاونی‌های خراسان شمالی، آموزش‌های تخصصی در حوزه فعالیت شرکت‌های تعاونی ارائه می‌شود.

نوری اظهار داشت: با توجه به مزیت‌های اقتصادی بخش تعاون در اقتصاد مقاومتی و نقش این بخش در اقتصاد ملی، لازم است توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.
وی تصریح کرد: با وجود اهمیت و قابلیت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، تا زمانی که باور تعاون در بین ما ایجاد نشود نمی توان از تعاونی‌ها انتظار فعالیت مفید و قوی داشت چرا که تعاونی‌ها از سرمایه‌های اجتماعی تشکیل می‌شوند.