خط و نشان سپاهان  برای  قهرمانی  جام پانزدهم
دنیای اقتصاد، مهدی قانونی: تیم فوتبال سپاهان فاتح دیدار ال کلاسیکوی ایرانی شد تا ضمن تحمیل کردن شکست سنگین به قرمزهای پایتخت از همین حالا برای قهرمانی در جام پانزدهم خط و نشان کشیده باشد. سپاهان در حالی با 9 امتیاز به تنهایی در صدر جدول لیگ حرفه ای فوتبال ایران تا هفته سوم قرار گرفته است که می توان دیدگاه پنهان اصفهان ستیزی را در برخورد اهالی فوتبال با دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن، به خوبی مشاهده کرد.
دیدگاهی که پس از دو قهرمانی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر و جام حذفی به وجود آمد و نشان داد اصفهان به واقع می تواند پایتخت فوتبال ایران باشد. البته حواشی ایجاد شده در بازی تراکتورسازی و نفت تهران نیز بر حساسیت های این قهرمانی سپاهان افزود اما واقعیت آن است که چیزی نمی تواند توانمندی و ساختار ویژه و نظام مند دو باشگاه اصفهانی را انکار نماید.
سپاهان با چهار گل پرسپولیس را در هم شکست تا پرگل ترین بازی هفته سوم لیگ برتر، به نوعی انتقام شکست سنگین تیم سپاهان در سال 50 باشد. حسین فرکی و شاگردانش با نتیجه ای مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ به برتری دست یافتند که جای هیچ انقلتی را باقی نگذارند.

سپاهان فاتح ال کلاسیکوی ایرانی
تیم سپاهان در این دیدار که از امتیاز میزبانی برخوردار بود، بازی را تهاجمی آغاز کرد و موفق شد در همان دقایق ابتدایی بازی به گل برسد. احسان حاج صفی در دقیقه ۸ بازی، پاس زیبای خلعتبری را با یک ضربه زیبا به گل اول سپاهان تبدیل کرد تا به تماشاگران نوید یک بازی زیبا و پرگل را بدهد.
در ادامه بازیکنان پرسپولیس عقب ننشستند و چند دقیقه بعد توسط حرکت انفرادی و بغل پای دقیق مهدی طارمی در دقیقه ۱۳ توانستند به گل تساوی برسند. بازی با حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه علیپور از اشتباه حبیب گرانی نهایت استفاده را کرد و پس از تک به تک شدن با دروازه بان سپاهان، توپ را به عالیشاه سپرد و امید عالیشاه با یک بغل پای ساده، گل دوم پرسپولیس را در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند.
شاگردان فرکی که نمی خواستند از مهمان خویش عقب بیافتند، بازی را تهاجمی تر کردند و موفق شدند خیلی زود و در دقیقه ۳۹ به وسیله فرار نویدکیا و سانتر زمینی وی که پس از برخورد مدافعان به تور دروازه چسبید، گل تساوی را رقم زنند تا دو تیم با تساوی ۲ بر ۲ به رختکن بروند.
نیمه دوم آغاز شد و به جز یکی دو موقعیت که شاگردان برانکو خلق کردند، توپ و میدان در اختیار سپاهان بود و همین امر باعث شد تا حاج صفی در محوطه جریمه با خطای پنالتی متوقف شود و هادی عقیلی، گل سوم سپاهان را در دقیقه ۵۷ و از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.
در ادامه بازی در اواسط زمین دنبال می شد تا اینکه کامیابی نیا با یک پاس اشتباه، محمد رضا خلعتبری را با دروازه بان پرسپولیس تک به تک کرد و این بازیکن توانست در دقیقه ۸۲ گل تمام کننده این دیدار را به تیم محبوبش بزند و پرسپولیس را در اصفهان ۴ تایی کند.
این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید تا سپاهان با ۹ امتیاز از سه بازی، همچنان بدون شکست در صدر جدول رده بندی لیگ برتر پانزدهم قرار گیرد و پرسپولیس نیز با این شکست به انتهای جدول رده بندی سقوط کرد.

تقابل فرکی و پسران کارون!
سپاهان صدرنشین اما در هفته چهارم لیگ برتر باید به مصاف تیم فولاد خوزستانی برود که فصل قبل یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر بود و دو فصل گذشته نیز با حسین فرکی جام قهرمانی را در دست گرفت.
طلایی پوشان دیار زاینده رود اما این بار در حالی به مصاف سرخ پوشان کارون می روند که این تیم در سه هفته پایانی نتوانسته نتایج در خوری کسب کند و 2 تساوی و یک شکست در شهرآورد خوزستان، مقابل استقلال صنعتی از فولاد حریفی خطرناک ساخته است.
حسین فرکی در هفته چهارم مقابل تیم سابقش به دنبال حفظ صدرنشینی با کسب حداکثر امتیاز خواهد بود و در مقابل اسکوچیچ جایگاه قعر جدول را در خور شأن خود و تیمش نمی بیند و بدون تردید با آرایش و رویکردی متفاوت به میدان خواهد آمد، البته شرایط میزبانی سپاهان نکته ای است که یاران حسین فرکی را امیدوارتر راهی زمین فولادشهر می کند.

محرم سپاهانی ها کجاست؟!
اما با تمام شرایطی که در سطور بالا گفته شد این روزها سپاهانی ها با حلقه مفقوده ای به نام «محرم نویدکیا» شماره 4 محبوب تماشاگران این تیم مواجه هستند. حلقه مفقوده ای که پای اعضای شورای شهر را نیز به این ماجرا کشاند و یکی از اعضای شورای شهر در جلسه علنی شورای شهر از حضور اسطوره وار این بازیکن محبوب اصفهانی سخن به میان آورد و خواستار آن شد تا مدیران جدید باشگاه سپاهان این موضوع را حل و فصل نمایند.
هر چند رسول نویدکیا معتقد است برادرش به خاطر یک نفر قید سپاهان را نزده است مدعی آن شده است که نمی داند برادرش کجاست و چه تصمیمی در سر می پروراند.
شماره 4 محبوب سپاهانی ها که گفته می شود پس از اعلام نام علی احمدی مدافع سپاهان در لیست مازاد این تیم، با حسین فرکی دچار اختلاف نظر شده و دیگر در سپاهان آفتابی نشده است حالا همه حواس ها را معطوف خود کرده است.
بدون تردید محرم نوید کیا در تمامی قهرمانی های یک دهه اخیر سپاهان نقشی پر رنگ داشته که از این حیث حضور وی در لیگ پانزدهم و همچنین در رقابت های آسیایی، در کنار سپاهانی ها می تواند راه رسیدن به جام قهرمانی را هموار نماید که این امر با توجه به شیوه اخلاق مداری حسین فرکی و خود محرم نویدکیا به دور از حواشی و شعارهای هواداران و گفت و شنودهای رسانه ای می تواند حل و فصل گردد.