وجود بعضی چیز‌های کوچک و شاید کم اهمیت می‌توانند تفاوت‌های بزرگی را در زندگی مدرن امروزی ایجاد کنند. این چیزها یا بهتر است بگوییم امکانات وقتی وارد دنیای ماشین‌ها می‌شوند اهمیتی دو‌چندان می‌یابند. چرا که امروزه استفاده از خودروها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی تبدیل شده است و افراد وقت زیادی را هر روز در خودروها برای رسیدن به سر کار و جابه‌جا‌یی‌های شهری سپری می‌کنند. افراد در ترددهای شهری یا بیرون شهری با موقعیت‌های مختلفی مواجه می‌شوند که داشتن برخی امکانات ساده تفاوت‌های زیادی را ایجاد می‌کنند. در ادامه با چهار ویژگی که داشتن آنها می‌تواند اوقاتی که در خودرو سپری می‌کنیم را لذت‌بخش‌تر، پر‌هیجان‌تر و امن‌تر ‌کند، آشنا خواهیم شد.
سیستم تصفیه هوا
قرار گرفتن در محیط‌های شهری یا بیرون از شهر به معنای قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی هوا و ذرات معلق در آن است که این موضوع نشان می‌دهد داشتن سیستم تصفیه هوای مناسب برای هر خودرویی ضروری است. سیستم تصفیه هوا به راحتی می‌تواند انواع دود سیگار، ذرات معلق در هوای داخل خودرو و انواع دیگری از آلودگی‌های موجود در هوای داخل خودرو را به سرعت مکیده و تصفیه کرده و به درون آن مجدد بازگرداند و رانندگی راحت‌تری را به‌دور از هرگونه آلودگی ایجاد کند. در گذشته امکانات هوای خودرو به کولر و بخاری ساده خلاصه می‌شد. اما سیستم تهویه‌های کنونی در خودروها چیزی فراتر از کولر و بخاری است. این سیستم می‌تواند برای شما اعمالی مانند تسویه هوا و متعادل کردن آن را ایجاد کند.

دوربین‌ها

نقش دوربین‌ها در خودروهای امروزی بسیار گسترده شده‌اند و با قیمت ۹۵ دلار می‌توانید دوربینی داشته باشید که از لحظه لحظه حرکت شما در مسیر فیلم می‌گیرد و علاوه بر ثبت لحظات سفر می‌توانید در زمان وقوع تصادفات شاهدی برای اثبات بی‌گناهی خود داشته باشید. البته بسیاری از خودروهای مدرن با داشتن جعبه سیاه و دوربین‌های متصل به آن این قابلیت را دارند که از صحنه‌های مربوط به تصادف فیلمبرداری کنند اما داشتن دوربینی مجزا که با اندازه کوچک روی شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود کارآمد‌تر‌ و بیشتر تحت کنترل قرار دارد. این موضوع در هنگام سفر به مناطق خاص بیشتر نمود پیدا می‌کند و می‌توانید با ثبت مسیرهای زیبا خاطرات سفرهای خود را مهیج‌تر از گذشته ثبت کنید.

پایه‌های تلفن همراه
در تلفن‌های همراه نرم‌افزارهای مفید و جالبی وجود دارند که با کمک موقعیت‌یاب دامنه گسترده‌ای از خدمات را در اختیار راننده قرار می‌دهند. انواع نقشه‌ها، انواع نرم‌افزار‌ها‌ی مربوط به سفر وجود دارند که می‌توانید به کمک این پایه‌های نگه دارنده، از تلفن همراه خود به‌عنوان صفحه نمایشی هوشمند روی داشبورد استفاده کنید. استفاده از این پایه‌ها همچنین باعث می‌شود در صورت داشتن اینترنتی مناسب تماس‌های تصویری با سایر دوستان خود برقرار کنید و به دلیل نصب شدن روی داشبورد امکان توجه به جلو را نیز برای راننده فراهم می‌کند.

شارژر‌های همراه مخصوص خودرو

موقعیت‌های زیادی ممکن است پیش بیاید که شما نیاز به ترک خودرو دارید و این در حالی است که تلفن همراه شما شارژ کافی ندارد و امکان شارژ در محلی ثابت نیز برای شما فراهم نیست. شارژر‌های پر قدرت جدیدی با نام TBONE وجود دارند که مخصوص خودرو طراحی شده‌اند و این قابلیت را دارند که چندین بار می‌توانید با استفاده از آنها تلفن همراه و تبلت خود را به‌صورت همزمان شارژ کنید و البته همانند پاور بانک‌های مرسوم عمل می‌کنند و همزمان می‌توانید از چراغ قوه LED آن برای زمان‌هایی که در تاریکی به‌سر می‌برید استفاده کنید. داشتن منبعی مناسب برای شارژ تلفن همراه با توجه به وابستگی زیاد انسان به آن باعث شده است نبود آن در خودروها کابوسی برای سرنشینان به‌حساب آید. شارژرهایی که با خروجی استانداردی که دارند به شما این اطمینان را می‌دهند که همیشه تلفن همراهی روشن خواهید داشت. این شارژر‌ها قابل حمل یا ثبت هستند که داشتن هر دو نوع توصیه می‌شود. در صورتی که زیاد اهل سفر با خودروی شخصی هستید یا از خودروی خود زیاد استفاده می‌کنید به‌عنوان جایی که بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنید باید کمی محتاط‌تر عمل کنید و با شناخت نیازهای خود و مسیری که قصد حرکت در آن را دارید به تامین تجهیزات و ملزومات بپردازید و هیچ‌گاه فراموش نکنید که کیفیت چنین ملزوماتی بالا و قابلیت اتصال به خودروی شما را داشته باشند. با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ملزوماتی که می‌توانید در خودروی خود داشته باشید اوقات خود را در خودرو مناسب‌تر و بهتر سپری کنید.