نگاهی به دستاوردهای شرکت تعاونی مولی‌الموحدین
شرکت تعاونی مولی‌الموحدین در سال 1377 تحت عنوان شرکت تعاونی اعتبار آزاد تاسیس شد. هدف موسسین این تعاونی تجمیع سرمایه‌های خرد و متوسط و به کارگیری آنها در فعالیت‌های مولد برای کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال و بسط عدالت اجتماعی و ترویج فرهنگ و کار تعاونی بود در ادامه فعالیت‌ها، تعاونی با مشارکت موثر در تاسیس بانک غیردولتی ایران‌زمین فعالیت‌ها و خدمات مالی و اعتباری خود را به بانک منتقل نمود و با تغییر در برخی از مفاد اساسنامه با عنوان شرکت تعاونی مولی‌الموحدین به کار خود ادامه داد. این تعاونی با تجهیز امکانات و منابع حاصل از مشارکت اعضا ضمن ایفای تکالیف قانونی خود با راه‌اندازی واحدها و بنگاه‌های اقتصادی توانسته است به سهم خود نقش موثری در نمایش کارآمدی شیوه اقتصاد تعاونی در اجرای پروژه‌های بزرگ داشته باشد.

از جمله اقدات این تعاونی می‌توان به
- تاسیس و راه‌اندازی بانک ایران زمین
- تاسیس و راه‌اندازی مجموعه پتروشیمی ساحل دریا و ارگ شیمی
- راه‌اندازی گروه مواد غذایی
- راه‌‌اندازی هلدینگ ساختمان و هتل متشکل از 50 شرکت زیرمجموعه اشاره نمود.

تعاونی در کنار فعالیت‌های اقتصادی از خدمات اجتماعی و انسان‌دوستانه نیز غافل نبوده است و با عضویت در انجمن خیرین مسکن ساز در فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه، مشارکت در تاسیس و اداره مراکز درمانی خیریه نیز حضور دارد.
شرکت تعاونی مولی‌الموحدین توسعه صادرات غیر نفتی و سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان و جذب سرمایه‌گذار خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج برای مشارکت در پروژه‌های برخوردار از ظرفیت‌های مناسب و بهره‌مندی از مزیت‌ها و ترجیحات مقرر در قوانین بالا دستی برای حمایت از تعاونی‌ها را از طریق تاسیس شرکت تعاونی سهامی عام و شرکت تعاونی فراگیر ملی و توسعه شهری در اولویت برنامه‌ها و اهداف میان‌مدت خود قرار داده است. تعاونی مولی‌الموحدین به عنوان عضو اتحادیه بین‌المللی تعاون (I. C. A) به دنبال توسعه تعاملات بین‌المللی خود با تعاونی‌های موفق کشورهای توسعه‌یافته در دوره پساتحریم است.

دکتر حمیدرضا رمضانی
مدیرعامل تعاونی مولی‌الموحدین