استارت‌آپ هایی که شیوه پرداخت‌ها را تغییر داده‌اند

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

در گذشته پرداخت کردن به‌عنوان یک کسب و کار یا یک مشتری کاملا ساده بود. شما باید با پول نقد یا چک پرداخت کنید. سپس کارت‌های اعتباری به‌صورت دِبیت کارت به وجود آمدند. گرچه همه اینها موثرند، اما همگی آنها نیاز به کاغذبازی دارند که خود چندین روز برای انجام فرآیند به طول خواهد انجامید. (البته واضح است که در مورد پول نقد این طور نیست).زمانی که کسب و کارهای بیشتری در اینترنت پدید آمدند، آنهایی که به پول نقد یا چک وابسته بودند ناگهان فرصت‌های جدیدی برای معاملات و تراکنش‌ها را از دست دادند. هنگامی که این فرصت‌ها برای خرده‌فروشان و کسب و کارها جهت هدایت معاملات آنلاین، رشد کردند، مصرف‌کنندگان و کسب و کارها جذب راه‌های جدید پرداخت شدند اما در مورد احتمال کلاهبرداری‌های بزرگ و دزدی کارت نگرانی‌هایی وجود داشت. اکنون شما انواع مختلف پرداخت‌های پول الکترونیکی را دارید که تقریبا ۸ درصد پرداخت‌های تلفن همراه را شامل می‌شود. در نتیجه تمرکز بزرگتری بر توسعه تکنولوژی شده که چگونگی پرداخت‌ها برای انواع معاملات را تغییر داده‌اند. در اینجا چند مثال از استارت‌آپ‌هایی که در حال تغییر چگونگی پرداخت ما برای محصولات و خدمات هستند را آورده‌ایم.

WePay

این ابزار با ایجاد یک پلت‌فرم مناسب پرداخت به کسب و کارها کمک می‌کند تا مردم بتوانند سریع‌تر پرداخت کنند. حساب‌های ایجاد شده از طریق WePay می‌توانند برای شماری از اپلیکیشن‌ها، شامل صورتحساب الکترونیکی، توانایی پذیرش روش‌های بی‌شمار پرداخت (چک‌های کاغذی، کارت‌های اعتباری و چک‌های الکترونیکی)، پرداخت آنلاین، انتقالات الکترونیک و کارت‌های دبیت متعلق به WePay استفاده شود.


GoCardless

GoCardless طوری طراحی شده است که به‌طور خاص بتواند بازرگانان کوچک‌تر را قادر سازد تا انتقالات داخل بانکی را برای پرداخت‌های به موقع یا پرداخت‌های تکراری انجام دهند. چون که این استارت‌آپ به‌طور کامل اتوماتیک است هیچ خطری در مورد اشتباهات انسانی در انجام پرداخت‌ها وجود ندارد. حق‌الزحمه GoCardless این مزیت را دارد که بسیار پایین‌تر از پی‌پال PayPal است و تمام شرکت‌ها در سراسر جهان را قادر می‌سازد تا روش‌های پرداخت بیشتری را ارائه دهند و فرصت‌های آنها را برای درآمدها افزایش دهد.


Cheddar Up

گاهی ما پولی از دوستان و خانواده قرض می‌کنیم اما بازپرداخت آنها اغلب دشوار است چرا که غالبا آنها را نمی‌بینیم. این موضوع موجب شد تا راه‌حل جدید و بسیار راحتی برای پرداخت ایجاد شود. این جایگزین آسان برای پرداخت به شما کمک می‌کند تا آنچه قرض کرده‌اید از طریق یک گزینه تبادل آنلاین برگردانید. این استارت‌آپ اپلیکیشنی برای مدارس، تیم‌ها، موسسات غیرانتفاعی و هر جایی که پرداخت بین افراد و گروه‌هایی از افراد رخ می‌دهد دارد. وقتی شما پول را پس می‌دهید، این پول می‌تواند سریعا به حساب بانکی‌ شما یا حساب پی‌پال گذاشته شود. راه‌حل پرداخت با گزارش‌ها و فرم‌هایی برای ردیابی همه پرداخت‌های بدهکار و بستانکار ارائه می‌شود.


Openbucks

دفعات بسیاری وجود دارند که شما تعداد بسیار زیادی کارت‌های هدیه دارید که استفاده نمی‌شوند اما وجوه داخل این کارت‌ها می‌تواند به شکل بسیار بهتری استفاده شود. این جایی است که Openbucks ظاهر می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا آن کارت‌های هدیه را برای پرداخت آیتم‌هایی که به‌صورت آنلاین می‌خواهید، استفاده کنید؛ درست همان طور که از پول نقد برای این معاملات استفاده می‌کردید.گرچه این استارت‌آپ هنوز در حال گسترش لیست شرکت‌هایی است که چنین پرداخت‌هایی را ممکن می‌سازند، فرصت ویژه‌ای برای هر دو کسب و کار و مصرف‌کنندگان برای ایجاد بیشترین پول نقد ممکن وجود دارد؛ بدون توجه به اینکه چه مقدار از دست آنها برمی‌آید. این امر این اطمینان را ایجاد می‌کند که کارت‌های هدیه بی‌استفاده باقی نمی‌مانند بلکه به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا آنچه را می‌خواهند به دست آورند.


Currency Cloud

برای تشویق مشارکت در کسب و کار در بازارهای جدید و کسب و کارهای بین‌المللی، این روش پرداخت به این کسب و کارها کمک می‌کند تا محصولات‌شان را ایجاد و مکانیزه کنند. Currency Cloud یک شبکه امن و سریع ایجاد می‌کند که از طریق نسل بعدی API آن ارسال می‌شود. درتغییر صنعت پرداخت، این استارت‌آپ ارزش معاملات بیشتر کسب و کار در جهان را می‌شناسد.


snapCard

با رشد Cryptocurrency (نوعی شبه‌پول دیجیتالی)، snapCard استارت‌آپی است که برای کمک به کسب و کارهای بیشتر با یک مسیر برای پذیرش پرداخت‌های دیجیتال پول نقد مانند Bitcoin ظهور کرده است. راه‌حل آن می‌تواند کسب و کارها را در همه اندازه‌ها قادر سازد تا این شکل جدید پرداخت را اتخاد کنند، در حالی که به آنها مزیت رقابتی نسبت به سایرینی می‌دهد که هنوز ارائه این شیوه پرداخت را شروع نکرده‌اند.هر چه روش‌های پرداخت بیشتر ارائه شود، شانس بیشتری برای یک شرکت وجود دارد تا بتواند مشتریان بیشتری جلب کند؛ بنابراین snapCard یک کیف پول دیجیتال را توسعه داده است که می‌تواند این نوع جدید پول را برای استفاده و پذیرش آسان کند.


SplitIt

SplitIt یک مسیر منحصربه‌فرد برای خریدهای خرده‌فروشی و آنلاین است که به مصرف‌کنندگان قدرت پرداخت طبق موجودی کارت‌های اعتباری‌شان می‌دهد تا از پرداخت‌های بدون سود لذت ببرند. با برداشتن مانعی که بسیاری از مصرف‌کنندگان با آن روبه‌رو هستند و اغلب آنها را از خرید چیزهای خاصی بازمی‌دارد، یک خرده‌فروش که این روش پرداخت را ارائه می‌دهد احتمالا فروش بیشتری خواهد داشت و وفاداری مشتریان را به دست خواهد آورد. با درگاه‌های مناسب کاربر، مشتری و بازرگان، این یک خدمت آسان برای ادغام در یک کسب و کار در هر اندازه‌ای است.از خدمات آنلاین پرداخت، پرداخت‌های پایانه فروش POS و خدمات شخصی پرداخت برای خودکارسازی صدور صورت‌حساب، پرداخت‌های cryptocurrency و خدمات انتقال پول، این استارت‌آپ‌ها و بسیاری دیگر از آنها در حال تغییر دورنمای داد و ستدها برای مشتریان و کسب و کارها هستند.با مزایای روش‌های بیشتر برای پرداخت و مدیریت پول، فرصت‌های بیشتری برای کسب و کارها جهت افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های نقل و انتقال وجود دارد؛ گرچه مصرف‌کنندگان کنترل بیشتری بر مسائل مالی خود خواهند داشت و از توانایی خرید محصولات و خدمات بیشتر لذت خواهند برد.

منبع: entrepreneur