مالباختگان میزان باز هم  مقابل بانک‌مرکزی تجمع کردند
اقتصادنیوز- پس از تجمع کارمندان مؤسسه میزان که چندی پیش منحل شد اما این‌بار سپرده‌گذاران این موسسه در مقابل بانک مرکزی در خیابان میردادماد تجمع کردند. صبح روز شنبه سپرده‌گذاران که خود را مالباختگان موسسه منحل شده میزان می‌نامیدند در خیابان میرداماد روبروی ورودی اصلی بانک مرکزی تجمع کرده و به دنبال بازپس گیری سرمایه خود بودند.
در این تجمع حدود ۲۰۰ نفر شرکت کرده و با پلاکارد‌هایی زرد رنگ به دنبال حقوق از دست رفته خود بودند، حقوقی که آن را از دولت و مجلس طلب می‌کردند.
نیمه خردادماه سال‌جاری حکم انحلال این موسسه غیرمجاز از سوی مراجع ذی صلاح اعلام شد و قبل از آن بارها نسبت به فعالیت غیرقانونی میزان اطلاع‌رسانی شده بود.
این تجمع درحالی برگزار شد که در اواخر خردادماه چندین بار کارمندان موسسه میزان در مقابل این بانک تجمع کرده بودند اما حالا نوبت به سپرده گذاران رسیده است.
این درحالی است که مسئولان امر در این باره گفته بودند که سپرده‌گذاران خرد تا کلان به‌نوعی به پولشان خواهند رسید اما فروش اموال میزان زمانبر است و از طرفی باید حسابرسی انجام شود و به‌طور دقیق سپرده‌گذاران مشخص شوند تا بتوان پول سپرده گذاران این موسسه منحل شده را پس داد.
براین اساس بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل همراه با هیات سه نفره تسویه در رابطه با پرداختن به وضعیت سپرده‌گذاران این موسسه غیرمجاز انتخاب شدند و قرار شد از محل فروش دارایی‌ها این موسسه پول سپرده‌گذاران پس داده شود. اما تاکنون در این باره آماری از متولیان امر منتشر نشده است که چه میزان دارایی‌ها به فروش رفته و چه تعداد از افراد سپرده‌گذاران اصل پول خود را دریافت کرده‌اند.