اطلاع یافتن و مرور همه کتاب‌هایی که سال گذشته در مورد کسب‌وکار منتشر شده‌اند، کمی سخت است. اما سایت Business Insider براساس نظرات مخاطبان تعدادی از این کتاب‌ها را لیست کرده است.

شرکت نایک نه‌تنها با ظرفیت بازار حدود ۸۸ میلیارد دلار بزرگ‌ترین شرکت ورزشی دنیا است، بلکه از دهه ۷۰ تاکنون پیشتاز کارهای جالب هم بوده است. فیل نایت این شرکت را با فروش کفش‌های رانینگ در گاراژ خانه پدری‌اش راه‌اندازی کرد. او تابستان گذشته بازنشسته شد و کتابش داستان چگونگی پایه‌ریزی این امپراتوری را تعریف می‌کند.

دان آریلی، اقتصاددان رفتاری دانشگاه دوک، در کتاب خلاصه و ساده خود می‌گوید که انگیزه انسانی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که ما باور داریم. به‌عنوان مثال، یک پیتزا در بلندمدت، بیشتر از پول در عملکرد بهتر کارکنان انگیزه‌بخش است. اگر به افراد مالکیت یک پروژه را بدهیم و اعتبار لازم را در اختیارشان قرار دهیم، بیشتر تمایل به انجام آن پیدا می‌کنند.

مایکل لویس در این کتاب داستانی جذاب از دو روانشناس مهم تاریخی به نام‌های دنیل کانمن و آموس ورسکی تعریف می‌کند. با اینکه این کتاب به خودی خود یک کتاب کسب‌وکار مجزا نیست، اما تحقیقات کانمن و ورسکی در مورد قضاوت و تصمیم‌گیری به شکل‌گیری رشته‌ای در اقتصاد رفتاری منجر شده و همین موضوع باعث شد کانمن جایزه نوبل علم اقتصاد را در سال ۲۰۰۲ دریافت کند.

جنی بلیک، مشاور کاری سابق شرکت گوگل، خوانندگان این کتاب را از طی مراحلی به سوی ایجاد تغییر شغلی راهنمایی می‌کند. این تغییر می‌تواند بزرگ باشد مثل راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید برای خودتان، یا کوچک باشد مثل به عهده گرفتن مسوولیت‌های جدید در نقشی که الان دارید. نکته اصلی که باید در مورد طرح کتاب بلیک بدانیم این است که برنامه‌ریزی و درون‌گرایی زیادی را دربرمی‌گیرد و بنابراین حتی اگر نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی نشود که تصور می‌کردید، نباید افسوس بخورید یا بیکار بمانید.

بیل برنت و دیو اوانز اساتید برنامه طراحی در دانشگاه استنفورد هستند. ایده‌ای که در این کتاب مطرح شده به افراد کمک می‌کند اصول «تفکر طراحی» را به‌عنوان استراتژی توسعه یک محصول یا تجربه، در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود به کار بگیرند. نویسندگان این کتاب توصیه می‌کنند که اگر احساس می‌کنید در کارتان موفق نیستید، قبل از اینکه آن را ترک کنید، آن دسته از فعالیت‌های روزانه را که بیشترین لذت را از آن می‌برید پیگیری و ثبت کنید و مسیر فعلی یا بعدی خود را بازطراحی کنید تا از چیزهایی که بیشترین لذت را از آن می‌برید، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید.

بهترین‌کتاب‌های حوزه کسب‌وکار در سال 2016

بهترین‌کتاب‌های حوزه کسب‌وکار در سال 2016

بهترین‌کتاب‌های حوزه کسب‌وکار در سال 2016

بهترین‌کتاب‌های حوزه کسب‌وکار در سال 2016

بهترین‌کتاب‌های حوزه کسب‌وکار در سال 2016