پایان مسابقات موتورریس با برگزاری 5 راند

رشته موتورسواری از آن دسته از رشته‌های پرهیجان ورزشی است که طرفداران خاص خود را دارد. آخرین راند از مسابقات موتور ریس نیز در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. مسابقه‌ای که در آن ۴ کلاس اصلی برگزار شد. در کلاس ۱۲۵ سی‌سی این راند به ترتیب حمید برغمدی، حسین برومند و یاسین سینه سپهر روی سکوی اول تا سوم قرار گرفتند. استقبال تماشاچیان از پنجمین راند قابل توجه بود. با گذشت زمان بر تعداد این علاقه مندان افزوده می‌شد. کلاس بعدی ۶۰۰سی‌سی بود. موتورهایی که ترددشان در شهر بدون داشتن حکم غیرقانونی است. در این کلاس مهدی جابری زودتر از دیگر رقبا از خط پایان عبور کرد. در ادامه نیز سلمان عضایی و علی شایگان نفرات بعدی بودند که از خط پایان عبور کردند و مقام دوم و سوم این کلاس را کسب کردند. در کلاس ۲۵۰ سی سی نیز علی رضا هاشمی، مصطفی کهنی و حسین برومند نفرات اول تا سوم این کلاس شدند. آخرین کلاسی که در این راند وارد پیست شد، ۱۰۰۰سی‌سی‌ها بودند. موتورهایی که از نظر قدرت و سرعت عملکرد بسیار بالایی دارند. مهدی جابری در این مسابقه به راحتی توانست جایگاه اول را کسب کند. بعد از وی محسن مرگن و بردیا حیدری نفراتی بودند که از خط پایان عبور کردند و در جایگاه دوم و سوم ایستادند، البته این کلاس تنها در ۱۴ دور برگزار شد.

در این خصوص سهند دلداده رئیس برگزاری موتور ریس گفت: در دور ۱۱ کلاس ۱۰۰۰ سی‌سی به‌خاطر نداشتن امکانات لازم در پیت استاپ در طول مسابقه، با شروع بارش باران و لغزنده شدن پیست و خطرساز بودن این موضوع باید در همان دور پرچم قرمز به عنوان پایان مسابقه زده می‌شد، اما با نظر تیم برگزاری و داوری تمام داوران پرچم زرد را به نشانه احتیاط کامل و سبقت ممنوع در دست گرفتند، اما در دور ۱۴ با بیشتر شدن شدت بارش باران مجبور شدیم تاپرچم پایان مسابقه را برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان نمایش دهیم. به همین خاطر این کلاس تنها با ۱۴ دور برگزار شد. همچنین شروع کلاس‌های مختلف از سال آینده راه ورود به مسابقات آسیا کاپ را هموارتر خواهد کرد. سعی می‌کنیم طبق برنامه‌ریز‌ی‌های انجام شده در سال بعد حداقل یک نماینده را در مسابقات موتورسواری آسیا کاپ داشته باشیم.

تومیک بانوسیان دبیر کمیته ریس در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود و تنظیم تقویم مسابقات فدراسیون، قرار بود مسابقات موتور ریس در ۶ راند برگزار شود، اما برگزاری راند پنجم به‌خاطر وجود برخی مشکلات منتفی شد. بانوسیان در ادامه افزود: راند پنجم قرار بود در دهم دی ماه برگزار شود که به دلیل مساعد نبودن شرایط جوی هم برای تمرینات موتورسواران و هم برای برگزاری مسابقه، کمیته موتور ریس تصمیم به لغو این راند در تاریخ اعلام شده، گرفت. البته تاریخ دیگری هم برای این راند درنظر گرفته شده بود که بازهم به خاطر بارش باران و نامساعد بودن شرایط جوی لغو شد. در نهایت تصمیم گرفتیم این دوره از مسابقات را به ۵ راند به پایان برسانیم. دبیر کمیته ریس همچنین گفت: ما در نظر داریم برای سال آینده نیز دو کلاس جدید به مسابقات موتور ریس اضافه کنیم که شامل موتور ۱۵۰ مینی جی پی و موتور ۱۱۵ یا ۱۲۵ کاپ است. البته موتورهای ۱۵۰ mini GP برای راندهای اول و دوم سال آینده احتمالا آماده نشوند. در مورد موتورهای ۱۲۵ یا ۱۱۵ کاپ نیز باید این نکته را اضافه کنم که علت انتخاب این موتورها برای حضور در مسابقات آسیایی و تمرینات در اردوهای تیم ملی است.

نتایج امتیازات سالانه رشته موتور ریس در سال 95:

کلاس ۱۰۰۰ : ۱.مهدی جابری ۱۲۰امتیاز تهران ۲.محسن مرگن ۸۵ امتیاز تهران ۳.ساسان اکبری ۸۲امتیاز تهران

کلاس ۶۰۰ : ۱.سلمان عضایی ۸۶امتیاز تهران ۲.علی شایگان ۷۰ امتیاز تهران ۳.مجتبی امیری ۴۹ امتیاز تهران

کلاس ۲۵۰ : ۱.علیرضا هاشمی ۱۲۰امتیاز تهران. ۲.مصطفی کهنی ۱۰۵امتیاز تهران ۳.هژیر احمدی ۴۳ امتیاز تهران

کلاس ۱۲۵ : ۱.حسین برومند ۱۱۵امتیاز خراسان ۲.حمید برغمدی ۷۹امتیاز تهران ۴.محمد کارخانه ۴۷ امتیاز تهران

پایان مسابقات موتورریس با برگزاری 5 راند

پایان مسابقات موتورریس با برگزاری 5 راند

پایان مسابقات موتورریس با برگزاری 5 راند