معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال برخلاف سالیان گذشته «هفته مهندس» را گرامی می‌داریم که از دوم اسفند آغاز می‌شود و تا هشتم اسفند ادامه دارد و سعی داریم در این هفته نیم نگاهی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
محمدحسن واحدی که در نشست خبری به مناسبت «روز مهندس» صحبت می کرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان بالغ بر ۴۳ هزار مهندس عضو سه سازمان نظام مهندسی داریم، افزود: این عدد بازگوکننده پتانسیل مهندسی استان است که باید از این پتانسیل به نحو شایسته سود ببریم. رییسی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه در طول ۳۵ سال گذشته توانستیم بسیاری از کارهای نشدنی را عملیاتی کنیم و وابستگی به غرب را از خود دور کنیم، اظهار کرد: قبل از انقلاب کشورهای خارجی در بسیاری از بحث‌های پیش پا افتاده نیز حضور داشتند، اما الان همه کارها توسط مهندسان خودمان انجام می شود و حتی بسیاری از خدمات فنی و مهندسی خود را به خارج از کشور صادر می‌کنیم. رییسی گفت: سعی داریم با استفاده از مصالح استاندارد و کارگران ماهر عمر ساختمان‌ها را افزایش دهیم که البته در کشور ما عمر ساختمان‌ها به مسایل اقتصادی نیز وابسته است.
حسین‌نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد نیز با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص معماری اسلامی افزود: زمانی معماری شهرهای ما اسلامی می‌شود که بتوانیم مشارکت مردم و مهندسان را با هم داشته باشیم.