خودکفایی ((مدرن‌ترین)) چراغ‌های خودرو در ایران
مساعدت در جهت حل مشکلات شرکت‌های تولیدی و کمک به تسهیل فعالیت آن‌ها در راستای برآوردن پیش‌شرط‌های تحقق جهاد اقتصادی است.
مهندس علی چنگی، مدیرعامل شرکت چراغ مدرن در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت واقع درابتدای جاده شهریار، خواستار اختصاص زمینی جدید و بزرگ به این شرکت شد.
شرکت چراغ مدرن فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ با هدف بومی‌سازی تولید انواع چراغ خودرو آغاز کرد.
این شرکت با آغاز مونتاژ پژو ۲۰۶ در کشور که یکی از محبوب‌ترین خودروهای روز دنیا بود و البته در ایران هنوز هم هست تمامی توان خود را روی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تولید چراغ‌های این خودرو متمرکز کرد که در این راه، ابتدا از دانش فنی شرکت valeo فرانسه که یکی از بهترین‌های این صنعت در جهان است، بهره برده و تحت لیسانس آن شرکت اقدام به ساخت و تولید چراغهای پژو ۲۰۶ نموده و سپس توانسته است با کار و تلاش روز افزون با بومی سازی این تکنولوژی بطور کاملا مستقل اقدام به ادامه تولید در کلاس جهانی نماید.
در سایه این تلاش بود که شرکت صنایع چراغ اتومبیل مدرن امروز بزرگترین و اصلی ترین تولیدکننده چراغ‌های خودرو در کشور است که با توجه به سطح کیفی محصولات و اخذ گواهینامه های بین المللی در زمینه سیستم های مدیریت کیفیت قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی نیز شده است.
آنچنان که مدیریت این شرکت می‌گوید: چراغ‌مدرن به یمن حرکت در مسیر کسب دستاوردهای فنی روز دنیا در تولید روشنایی خودرو، استفاده از مواد اولیه مرغوب و ماشین‌آلات مدرن امروز توان تولید سبد کامل محصولات روشنایی (چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن) انواع خودروها از قدیمی‌ترین مدل‌های پیکان تا جدیدترین خودروهای موجود در بازار جهانی را دارد.
او تاکید دارد قابلیت‌های فنی بالا و وجود مهندسان و کارکنانی توانمند و متعهد موجب شده شرکت چراغ مدرن امروز توان طراحی و تولید چراغ برای هر خودرویی را داشته باشد و با استفاده از تکنیک های متعدد مهندسی و نرم افزاهای شبیه ساز و طراحی ،در بسیاری موارد این قابلیت‌ها را به فعل برساند.تا جایی که توانسته است طراح و سازنده اول چراغ برای جدیدترین و مدرن ترین محصول ملی ایران خودرو یعنی خودرو دنا NX۷ باشد .
مهم‌تر آن که اغلب قالب‌های مورد نیاز در داخل شرکت طراحی و ساخته می‌َشود و تنها برخی قالب‌های با ابعاد بزرگتر و با کاربردهای خاص به شرکت‌های قالب‌سازی خارجی سپرده می‌شود. همچنین با توجه به توسعه فعالیتهای این شرکت بخش زیادی از کارهای آن برون سپاری شده و از واحدهای دیگر کمک گرفته می شود ، که این به نوبه خود گامی موثر در اشتغال زایی و ایجاد فرصتهای جدید شغلی برای منطقه شده است.تا جایی که میتوان جمعیت خانواده بزرگ مدرن را بالغ بر ۲۰۰۰ نفر دانست، چراکه علاوه بر پرسنل مستقیم شاغل در آن، شاهد همکاری و دریافت خدمات و قطعات متعدد نیمه ساخت جهت تولید محصول از پیمانکاران متعدد این شرکت هستیم.
اکنون این شرکت با ۶۰ دستگاه تزریق پیشرفته، ۱۰ خط مونتاژ ، ۶خط پوشش دهی انواع سطوح پلاستیک و فلز،خطوط ساخت و تولید قطعات و مواد BMC و در مجموع ۶۰۰ نفر نیروی انسانی در حال فعالیت می باشد.
شرکت صنایع چراغ اتومبیل مدرن توانسته است طی سالیان متعدد، با کارو تلاش مستمر نرخ تولیدات خودرا از ۲۳۰۰۰۰چراغ در سال به رقمی بالغ بر۲.۵ میلیون قطعه چراغ برای خطوط تولید خودروسازها و بازار لوازم یدکی برساند که در سایه اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود با توجه به عزم و اراده همگانی در مجموعه،تولید در سال جاری از مرز ۳ میلیون قطعه فراتر رود.
چراغ‌ مدرن با هدف ارتقای کیفیت تولیدات خود علاوه بر دارا بودن گریدها و تقدیر نامه های متعدد از مشتریان خود نظیر ایران‌خودرو،سایپا،پارس خودرو،ایران‌خودرو دیزل و.... اقدام به اخذ استانداردهای متعدد بین المللی در ضمینه سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO ۹۰۰۱۹۲ ، ISO/TS: ۱۶۹۴۹ و گواهی تولید قطعات ایمنی QS۶۳۱۰۰۰ کرده که گواهی بر عملکرد نظام‌مند و تولیدات با کیفیت این واحد است.
محصولات این شرکت در حال حاضر به طیف وسیعی از کشورها از جمله کشورهای شمال آفریقا، ترکیه و عراق صادر می‌شود.
مهندس چنگی با اشاره به این که فقدان سازماندهی در بخش‌های تجاری کشور موجب شده تجار کشورهای دیگر به ایران بیایند و نیاز خود را به جای تولیدکننده از بازار تامین کنند خواستار ایجاد شرایطی است که تولیدکننده‌ها بتوانند تجاری که برای خرید به ایران می‌آیند را شناسایی کنند.
جدی‌ترین مشکل چراغ‌مدرن در حال حاضر کمبود فضای تولیدی است. اگرچه شرکت درزمینی به مساحت ۳.۵ هکتار احداث شده و تاسیسات تولیدی شرکت به حدود ۱.۷ هکتار بالغ می‌شود اما توسعه تولید موجب شده این فضا مکفی نبوده و نیاز به گسترش آن محسوس می باشد.
مدیریت این شرکت برای حل این مشکل تاسیسات جدیدی به مساحت ۶ هزار مترمربع در دست ساخت دارد که هرچند مشکل کمبود فضا را تا حدودی حل می‌کند اما در درازمدت باید راهی برای توسعه محل شرکت اندیشیده شود.
مهندس صادقی و هیات همراه در این دیدار با توانمندی‌ها و عملکرد چراغ‌مدرن آشنا شدند و دستورات لازم برای بررسی درخواست این شرکت صادر شد.