7 توصیه مالی برای خانواده‌های پرجمعیت

آیا می‌خواهید با روش‌های هوشمندانه و عملی در مورد مدیریت مالی فرزندان خود آشنا شوید؟ بهترین کار این است که رمز و راز موفقیت پدر و مادرهایی را که فرزندان زیادی دارند، بپرسید.اغلب پدر و مادرهایی که خانواده‌های بزرگ دارند استراتژی‌های هوشمندانه‌ای برای سازماندهی کردن خانواده خود دارند، استراتژی‌هایی که خانواده‌های کم‌جمعیت‌تر با یک یا دو فرزند می‌توانند آن را به‌کار بگیرند. تعداد زیادی از پدر و مادر‌ها با فرزندان زیاد رازهایی از تربیت فرزندان خود را به اشتراک گذاشته‌اند. کارشناسان تیم «والدین امروز» بعضی از این پیشنهادها را تکمیل کرده و در اختیار شما قرار داده‌اند.

سازماندهی کلیدی است(جنیفر استوارت، مادر 8 فرزند)

من در راستای سرو سامان دادن به هزینه‌های زندگی، یک تقویم خانوادگی الکترونیکی طراحی کردم که هر یک از افراد خانواده برنامه روزانه خود را روی آن ببیند. هرچیزی که نیاز به برنامه‌ریزی کردن داشته باشد روی این تقویم نوشته می‌شود، بطور مثال زمانی که مدرسه اعلام کرده بچه‌ها باید برای ورود به سالن ورزشی حتما کفش ورزشی بپوشند روی تقویم یادداشت شده است. همچنین، به لطف تقویم گوگل، می‌توان همه قرار‌ها و اتفاق‌های مهم را در گوشی‌های هوشمند ذخیره کرد و همه جا همراه داشت. علاوه‌بر این، من و همسرم با نصب این امکان روی گوشی خود و استفاده از همگام‌سازی از همه رویدادها باخبر هستیم. با استفاده از این امکانات سازماندهی کردن کارهای فرزندان راحت‌تر شده در نتیجه تماس از مدرسه برای ارسال کفش ورزشی یا لوازم موسیقی بسیار کاهش پیدا کرده است. مهمتر از تقویم در خانه ما، تابلو اعلانات است که در آن اطلاعات مهمی را که باید در دسترس همه مان باشد یادداشت می‌کنیم؛ مانند شماره تلفن کلاس، برنامه نهار مدرسه و دعوت نامه جشن تولد.

برنامه روزانه ترتیب دهید.( لیون دن مو، مادر 5 فرزند)

هنگامی که بچه‌ها به خانواده اضافه می‌شوند، داشتن یک برنامه روزانه بسیار کمک کننده است. شما به قهوه نیاز دارید و نوزاد شما به شیشه شیر، هر دوی شما اگر چیزی که می‌خواهید در زمانی که به آن نیاز دارید فراهم نباشد بدخلق می‌شوید. بچه‌ها و نوزادان در همه سنین نیاز‌های اولیه مشابه مثل شیشه شیر، حمام، غذا، پیاده‌روی، یک میان وعده یا یک داستان و سرگرمی دارند. با برنامه روزانه می‌توانید به همه این نیازهای افراد خانواده‌تان پاسخ دهید.

برنامه غذایی هفتگی بنویسید.(جنیفر استوارت، مادر 8 فرزند)

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی در هفته به شما امکان این را می‌دهد تا از مراجعه مکرر به فروشگاه مواد غذایی بی نیاز شوید. با این کار یکبار برای خرید به یک فروشگاه بزرگ مراجعه می‌کنید. اگر در خانه خود فضای کافی برای انبار کردن مواد غذایی داشته باشید می‌توانید مقدار بیشتری خرید کرده و با این کار در زمان و پول صرفه‌جویی کنید. تجربه سالها خرید عمده کردن سبب شده که از تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظر می‌گیرند با اطلاع شوم و خرید‌های خود را با قیمت مناسب‌تری انجام دهم.

با بچه‌ها قدم بزنید.(لیون دن مو، مادر 5 فرزند)

همه فرزندان من در پاییز به دنیا آمده اند، درست زمانی از سال که برگ‌های درختان می‌ریزد و درجه حرارت هوا کاهش پیدا می‌کند. یک بار از پزشک خانوادگی‌مان پرسیدم که آیا در هوای این روزها که سرد است و باد می‌آید کودک خود را بیرون ببرم یا خیر. او جواب داد آیا فکر می‌کنید که مردم در آلاسکا هرگز از خانه‌های خود بیرون نمی‌آیند؟ البته که می‌توانید او را برای قدم زدن بیرون ببرید. فقط او را خوب بپوشانید و از قدم زدن لذت ببرید. و ما به توصیه او عمل کردیم. هوای تازه برای فرزندان بسیار مناسب است. سعی کنید هر روز حتی اگر هوا چندان مناسب نبود بازهم کودکان خود را بیرون ببرید تا از هوای تازه استنشاق کنند. این کار باعث شاد شدن همه اعضای خانواده می‌شود.

دوستان مشابه پیدا کنید. (مولی جونز، مادر چهار فرزند)

همه ما انواع مختلفی از دوستان را در طول زندگی خود تجربه می‌کنیم. اما یک گروه دوستان ویژه از مادران وجود دارد که با عضو شدن در آن می‌توانید بسیاری از تجربیات خود را با آنها تقسیم کنید. این گروه دوستان محل مناسبی برای همدلی و به اشتراک گذاشتن تجربیات است. چون اعضای این گروه دغدغه‌های مشابهی با شما دارند و می‌توانند در لحظه‌های مهم زندگی بسیار مشوق و پشتیبان شما باشند.

گاهی بله بگویید. (لیون دن مو، مادر 5 فرزند)

مغرور بودن یکی از ویژگی‌های ایرلندی تبار‌ها است. من یکی از آن افرادی هستم که هرگز تقاضای کمک از کسی نمی‌کنم و همسرم نیز از این موضوع مطلع نبود. وقتی از بیمارستان با یک سه قلو به خانه آمدیم، دوستان و آشنایان مدام پیشنهاد کمک می‌کردند. اغلب از ما می‌پرسیدند که چه کمکی از ما ساخته است. اما من در پاسخ، با چشم‌هایی خواب آلوده و صدایی خسته می‌گفتم از لطف شما متشکرم، ما خوبیم. اما ما واقعا خوب نبودیم. ما بسیار خسته و آشفته بودیم و این وضعیت زمانی که یکی از نوزادهای ۶ ماهه‌مان به برونشیت مبتلا شد بسیار سخت‌تر شد. در آن زمان آرزو می‌کردم که کاش مریض نشده بود. این تجربه خوبی شد برای زمانی‌که دیگران دست کمک به سوی شما دراز می‌کنند منفعت خود را در نظر بگیرید و قبول کنید.

همیشه بله نگویید. (لیون دن مو، مادر 5 فرزند)

مهمترین درسی که باید یاد بگیرید این است که در زمان مناسب جواب بله و خیر بدهید. هنگامی که خیریه مدرسه از شما می‌خواهد که برای کمک به خیریه چهار دو جین کیک بپزید، بهترین جواب این است که بگویید خیر! وقتی شرایط این کار را ندارید اصلا نیازی نیست که این کار را انجام دهید. لطفا دچار سوءتفاهم نشوید. این خیلی خوب است که شما برای پختن کیک داوطلب شوید و در یک کار خیریه مشارکت داشته باشید، اما نه تحت هر شرایطی. زمانی که شما برای کارهای روزمره خود و سرو سامان دادن به فرزندان خود دچار مشکل هستید اضافه کردن کار‌های متفرقه شما را خسته و عصبانی می‌کند.

منبع: www.today.com

7 توصیه مالی برای خانواده‌های پرجمعیت