رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از انتشار فراخوان هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در سطح بین‌المللی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمد هادی زاهدی با بیان اینکه این جشنواره دارای 9 محور و3 برگزیده در هر بخش است، گفت: کتاب برتر از آثار ارسالی از سایر نقاط کشورهای جهان در حوزه‌های کتاب دیجیتال برتر، پایان‌نامه برتر، ناشر و آثار شایسته برتر انتخاب می‌شود.
وی در مورد کشورهای خارجی شرکت کننده در این جشنواره افزود: از کشورهایی چون لبنان، سوریه، کویت، بحرین، پاکستان، هند، ترکمنستان و عمان آثار ارزشمندی به دبیرخانه این جشنواره ارسال
شده است.
دبیر اجرایی این جشنواره اظهار کرد: فراخوان جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی همچنین بر روی سایت وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دسترس محققان و پژوهشگران سراسر جهان قرار دارد.
وی با اشاره به محورهای این همایش از جمله علوم دینی، تاریخ سیره، زیارت، شعر و داستان تصریح کرد: آثار ارسال شده به این جشنواره به 10 زبان زنده دنیا توسط داوران بین‌المللی بررسی می‌شود.وی با اشاره به حضور ارادتمندان حضرت رضا علیه‌السلام در سایر کشورها گفت: علاوه بر آثار رسیده از نویسندگان و ناشران به زبان فارسی، کتاب‌های ارزشمندی به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، روسی، اردو، هندی، میانماری، تاجیکی و... به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی افزود: در سال‌های گذشته از کشورهایی چون عراق، لبنان، سوریه، ترکیه، پاکستان و هندوستان، برگزیدگانی در محورهای مختلف این جشنواره معرفی شده‌اند.