هومن افشار بازار مسکن مشهد که روزهای پر رونق و پر هیاهو را پشت سر گذاشته مدتها است که در آرامش نسبی به سر می‌برد. گرچه برخی اعتقاد داشتند که با شروع نیمه دوم سال، قیمت ها سیر صعودی به خود خواهد گرفت و مجددا رونق به بازار مسکن برگردانده می‌شود،اما این فرضیه از چندین جهت قابل رد است. نخست آنکه دولت هیچ برنامه ای برای اتخاذ سیاستهای انبساطی در سطح کلان که منجر به افزایش نقدینگی در بازار مسکن شود در پیش نگرفته است و دوم آنکه وزارت راه و شهرسازی برنامه های خود را با تمرکز بر بازار مصرفی مسکن تدوین می‌کند و اولویت آن تکمیل واحدهای نیم‌ساخته مسکن مهر و مهیا نمودن زیر ساخت های آن است.
از طرفی دیگر توافقات هسته ای و سیر مذاکرات و بلاتکلیفی در به سرانجام رسیدن قطعی تحریم ها از جمله موارد دیگری است که در تصمیم گیری طرف تقاضا نقش مهمی ایفا می‌کند.
بازار رهن و اجاره هم در مشهد همچنان وضعیت بی‌ثباتی
دارد و با بالاگرفتن قیمت اجاره بها سیر تقاضا برای آپارتمانهای کوچک و سوئیت ها به شدت افزایش یافته است.
pic1
پارامترهای تاثیرگذار در قیمت اجاره سن بنا، سطح زیربنا، موقعیت، پارکینگ، آسانسور، انباری، مشخصات فنی داخلی،گرمایش و سرمایش است.نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت ها بنابر اعلام فروشندگان به insooansoo.com