توسعه سردخانه واحداث مجتمع غذایی  تهران شباهنگ
تاسیسات مجتمع فرآوری و سردخانه تهران شباهنگ واقع در منطقه کهریزک کمربندی دوم تهران که یک واحد بزرگ تولیدی خانوادگی است هفته گذشته میزبان مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بود. فاز اول مجتمع تولیدی، فرآوری و سردخانه دو مداره 10 هزار تنی تهران شباهنگ در سال 1389 در زمینی به مساحت 7/16 هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت.
هرچند کلنگ احداث این واحد در سال ۱۳۸۶ به زمین خورده بود لیکن در حالی که عملیات احداث پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی داشت در سال ۸۸ دچار حریق شد و خسارت قابل توجهی روی دست شرکت گذاشت. با وجود این خسارت اما روند بازسازی خرابی ها و تکمیل و راه اندازی مجدد واحد با سرعت آغاز شد و در نهایت این واحد در سال ۸۹ مورد بهره برداری قرار گرفت.
مدیر سردخانه تهران شباهنگ، رضا احمدوند با اشاره به این که بلافاصله پس از راه اندازی واحد، طرح توسعه این مجتمع سردخانه ای که یکی از بزرگترین مجتمع های سردخانه ای زیر صفر استان تهران است در دستور کار قرار گرفته، از شکل گیری روند احداث 50 هزار مترمربع بنای تکمیلی برای تحقق این هدف با سرمایه گذاری سنگین می گوید. هدف گذاری طرح توسعه، تولید، فرآوری و بسته‌بندی و عرضه محصولات غذایی می باشد که البته در کنار آن افزایش ظرفیت سردخانه تا 50 هزارتن هم پیش بینی شده است.
در حالی که در نیمه دوم سال ۹۰ به دلیل تشدید تحریم ها و پیامدهای اقتصادی آن ، مجموعه تنها با ۲ سالن از مجموع ۲۲ سالن فعال بود، از نیمه دوم سال گذشته و با برنامه ریزی صورت گرفته سردخانه با تمامی ظرفیت فعال است که برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی به ارمغان آورده است.
وی هزینه ایجاد تاسیسات ذخیره سازی و سردخانه ای و سایر زیر ساخت های موجود را تا امروز 41 میلیارد تومان عنوان کرد و دریافت تسهیلاتی به میزان 30 میلیارد تومان را برای اجرای طرح توسعه و راه اندازی نهایی طرح اجتناب ناپذیر دانست.
البته این شرکت در راستای نیل به اهداف مذکور همچنان نیازمند مساعدت ها وحمایت های سازمان صنعت، معدن وتجارت میباشد.
همچنین با اجرای این طرح امکان افزایش تعداد نیروها از 100 نفر کنونی به 500 نفر فراهم می آید.
احمدوند با درخواست مجدد از مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت و تاکید بر نیاز فوری به تسهیلات مورد نیاز برای کار و پیشرفت بیشتر این مجتمع خواستار مساعدت برای تامین این تقاضا شد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: احداث این سردخانه صرفا برای کار تولیدی و عرضه محصولات فرآوری و سردخانه ای به بازار مصرف کشور است.
مهندس صادقی و هیات همراه در این دیدار ضمن آشنایی با عملکرد شرکت تهران شباهنگ دستورات لازم برای رسیدگی به مطالبات این واحد موفق را صادر نمودند .