دنیای اقتصاد- مدیرعامل شرکت فرآورده‌های سیمان شرق، رکود ساخت‌وساز و پروژه‌های عمرانی را عمده‌ترین مشکل تولیدکنندگان بتن دانست. علیرضا نصیری در حاشیه ششمین همایش بتن شرق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» با بیان این مطلب اظهار کرد: رکود ساخت‌وساز باعث شده حجم استفاده از بتن و قطعات بتنی در منطقه بسیار کاهش یابد و این امر کارخانجات و تولیدکنندگان بتن را تحت فشار قرار داده است و آن‌ها نمی‌توانند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های سیمان شرق ادامه داد: علاوه بر این تعداد زیادی از شرکت‌های کوچک که بعضا مجوزها و استانداردهای کافی را برای تولید بتن ندارند، مشغول فعالیت هستند که این امر باعث شده این شرکت‌ها نیز مقداری از سهم بازار را اشغال کنند.
نصیری با اعتقاد بر اینکه تغییرات قیمت سیمان نیز بر وضعیت فروش و تولید بتن تأثیر داشته است، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مصرف بتن و سازه‌های بتنی در صنعت ساختمان خراسان رضوی به شدت کاهش یافته و این امر نیز از دیگر مشکلات این صنعت است.
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های سیمان شرق با بیان اینکه عدم کنترل و نظارت لازم بر کیفیت و استانداردهای بتن باعث فعالیت شرکت‌هایی که بتن تولیدی آن‌ها کیفیت چندانی ندارد،شده است، تصریح کرد: اصلاح این امر نیازمند این است که سازمان نظام مهندسی و اداره استاندارد کنترل بیشتری بر این مساله داشته باشند.