سند عملیاتى میان‎مدت توسعه زیارت خراسان رضوى تصویب شد
مهر- استاندار خراسان رضوى گفت: سند عملیاتى میان‎مدت توسعه کمى و کیفى زیارت استان، در جهت پرهیز از موازى‎کارى و پراکنده‎کارى دستگاه‎هاى اجرایى در حوزه زیارت تصویب شد.

pic۱

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه این سند در کارگروه ملى زیارت طرح پخته و جامعى است، اظهار کرد: در حال حاضر کلیات سند توسعه کمى و کیفى زیارت استان تصویب شده و براى تمامى دستگاه‎هاى اجرایى لازم‎الاجراست. وی ادامه داد: بر اساس این سند که مطالعات آن از سال ۸۹ آغاز شده است، ۸۲۱ پروژه در قالب ۱۳ برنامه عملیاتی، ۱۰ راهبرد و ۳۹ سیاست کلان با مشارکت ۶۲ دستگاه اجرایی در استان عملیاتی خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه‎ها از محل سرمایه‎گذاری‌های بخش خصوصی و ۴۰ درصد باقی‌مانده با اعتبارات ملی، استانی و بودجه زیارت تأمین می‌شود.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر به مهر ماه موکول شد
ایسنا- رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی گفت: بیست‎وپنجمین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی(رضوان) از ۱۳ تا ۱۷ مهرماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.
کیوان صباغ اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، قرار بود این جشنواره در نیمه دوم شهریور، 24 تا 28 شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل وقوع برخی مسائل تصمیم گرفتیم این جشنواره را در مهر ماه برگزار کنیم.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان عنوان کرد: نشست خبری مربوط به بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی خراسان‌رضوی هفته آینده با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود که جزئیات برنامه‌ها و داوران مربوطه پس از نهایی شدن در آن اعلام خواهد شد.

pic۲



افزایش قیمت محصولات لبنی در دستور کار نیست
تسنیم- رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان‌رضوی گفت: فعلا هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای محصولات کارخانجات لبنی در دستور کار نیست و‌ افرایش قیمت این محصول تنها باید با مجوزهای لازم به انجام برسد.
حمید فرزانه با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل نبود استقبال از محصولات لبنی بین 16 تا 20 درصد محصولات این کارخانجات در انبارها باقی مانده است، تصریح کرد: در این راستا با اینکه دولت اجازه افزایش قیمت 10درصدی در ازای خرید شیر با قیمت 1440 تومان را برای کارخانجات لبنی صادر کرده اما هیچ‌گونه افزایش قیمتی تا این لحظه به دلیل مازاد تولید موجود ابلاغ نشده است.
رئیس اتحادیه کارخانجات لبنی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در حال حاضر تمام کارخانجات لبنی در سراسر کشور مخالف افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی هستند، تأکید کرد: هرگونه افزایش قیمتی باید مجوزهای لازم را داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف مشهد خبر داد:
اهداف نمایشگاه پاییزه، ایجاد رقابت، کنترل و تعدیل قیمت‌ها
دنیای اقتصاد- رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، ایجاد رقابت میان فروشندگان، کنترل و تعدیل قیمت‌هاست.

pic۳


محمود بنانژاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (نمایشگاه پاییزه)در مشهد اظهار کرد: ما در برنامه خود سالانه 2 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا داریم؛ نخستین نمایشگاه، بهاره است و دیگری در پاییزه که قبل از شروع سال تحصیلی جدید هرسال در شهریورماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در برگزاری این نمایشگاه‌ها چندین هدف مدنظر قرار دارد، اول اینکه در زمان‌های خاص که خانواده‌ها با توجه به شرایط پیش رو نیاز به تامین کالاهای خاصی دارند، مانند زمان بازگشایی مدارس که تب خرید لوازم تحریر بالا می‌رود، برای تامین نیاز خانواده‌ها این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود، دوم برای ایجاد رقابت در میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مختلف است که با این کار کیفیت کار و انگیزه تولیدکنندگان بالا خواهد رفت و طبیعتا خریداران هم راضی‌تر خواهند بود.

pic4


رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: دلیل آخر هم این است که با برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی قیمت‌ها در سطح شهر متوازن‌تر خواهد شد و از به‌وجود آمدن نوسان در قیمت‌ها جلوگیری می‌شود، زیرا با شرایطی که نمایشگاه‌ها اجناس را عرضه می‌نمایند، فرصتی برای گران‌فروشی یا کم‌فروشی برخی از افراد پیش نخواهد آمد و این رضایت بیشتر مردم را درپی‌خواهد داشت. رئیس اتاق اصناف مشهد پیش‌بینی کرد استقبال مردم از نمایشگاه هفدهم نسبت به دوره گذشته بیشتر باشد و شاهد حضور پررنگ‌تر مردم در این نمایشگاه باشیم. هفدهمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا (نمایشگاه پاییزه) از 13 الی 20 شهریور در ساعات 17 الی 23 و با مشارکت700واحد تولیدی و توزیعی در بیش از 1000غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برپا شده است.