اخبار کوتاه - ۲۳ شهریور ۹۴
در بیانیه‌ای از سوی استانداری خراسان‌رضوی:
چارچوب استمرار فعالیت شرکت پدیده مشخص شد
تسنیم- چارچوب مشخصی برای اخذ مجوزهای لازم و استمرار فعالیت شرکت پدیده مشخص شد.

با هدف حل مشکلات شرکت پدیده و حمایت از حقوق سهامداران، با پیگیری ستاد تدبیر و ساماندهی موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان، مجوزهای لازم برای سیر مراحل قانونی فعالیت‌های پدیده از مراجع ذی‌صلاح ملی اخذ و با هماهنگی مقامات قضایی در جلسه‌ای که با حضور مدیران شرکت برگزار شد؛ به آنان ابلاغ شد.

طبق این مصوبات که به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ شده؛ مدیران این شرکت ملزم شدند تا نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام و در چارچوب مصوبات ابلاغی و رعایت ضوابط و مقررات فعالیت کنند و مطالبات سهامداران را در زمان‌بندی مشخص‌شده پاسخ دهند.

برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی
ایران بانک ۲۰۱۵ در مشهد
ایسنا- مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی ایران بانک ۲۰۱۵ با مجوز ریاست جمهوری در مشهد خبر داد.
علی رسولیان اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنایع و معادن ایران، شورای هماهنگی بانک‌های کشور، شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی، اتاق مرکزی تعاون جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، امیرکبیر، علم و صنعت، علامه طباطبایی و دیگر سازمان‌های مدیریتی، علمی و پژوهشی در 31 شهریور و یکم مهر ماه سال 94 در مشهد برگزار می‌شود.

رسولیان با تاکید بر اینکه نظام مالی و اعتباری، چون شریان حیاتی برای نظام اقتصادی بسیار مهم است، عنوان کرد: به عبارت دیگر نبض حیات اقتصاد، بخش مالی آن است و اگر قلب نظام اقتصادی یعنی همان بخش مالی و اعتباری آسیب ببیند موجودیت نظام اقتصادی به مخاطره می‌افتد.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد با توجه به حجم وسیع معاملات پولی و بانکی و جریان بالای اقتصادی در استان، می‌تواند در رشد و توسعه نظام اقتصادی و بانکی تأثیر بسزایی داشته باشد.

آتش سوزی تانکر ۳۲ هزار لیتری بنزین
در مشهد اطفاء شد
مهر- تانکر حامل ۳۲ هزار لیتر بنزین که عصر شنبه به دلیل حریق در آستانه ایجاد فاجعه‌ای هولناک قرار داشت با تلاش به موقع آتش‌نشانان مشهدی مهار و اطفاء شد.
یک دستگاه تانکر حامل بنزین عصر شنبه در مشهد درحالی‌که در حال عبور از زیر پل فجر بود از ناحیه موتور دچار آتش‌سوزی شد که قبل از سرایت آتش به مخزن ۳۲ هزار لیتری بنزین و ایجاد حادثه‌ای غیرقابل‌تصور با حضور آتش‌نشانان اطفاء شد. این تانکر حامل بنزین که قصد داشت محموله سوخت ۳۲ هزار لیتری را به افغانستان انتقال دهد هنگام عبور از شهر مشهد از ناحیه موتور دچار آتش‌سوزی شد.

علی‌اکبر حکم‌آبادی، سرپرست ایستگاه ۸ سازمان آتش‌نشانی مشهد در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: به دلیل حساسیت این حادثه گروه‌های اطفاء حریق ایستگاه‌های ۸ و ۴۲ به همراه ۴ دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه در زیر پل فجر اعزام شدند. ماموران این سازمان در کمتر از دو دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و در عملیاتی ضربتی آتش در ناحیه موتور را مهار و از سرایت آن به کابین کشنده و تانکر حمل سوخت جلوگیری کردند.

برداشت۷۵۰ تن خربزه از
اراضی شرکت کشاورزی رضوی
تسنیم- سرپرست شرکت کشاورزی رضوی از برداشت بیش از ۷۰۰ تن خربزه از اراضی این شرکت در سال جاری خبر داد.
محمد باقر قناد طوسی گفت: تولید خربزه در شرکت کشاورزی رضوی با استفاده از کشت نشا و به روش نرسرینگ انجام شده است. این روش کشت از 3 سال گذشته آغاز شده و با توجه به نتایج مثبت، این روند امسال نیز ادامه یافته است.
قناد طوسی میزان نشاء مصرفی خربزه در سال جاری را حدود ۳۰۰ هزار عدد عنوان کرد و افزود: امسال ۵۰ هکتار از زمین‌های زراعی شرکت به کشت محصول خربزه اختصاص داده شده که به طور میانگین در هر هکتار ۱۵ تن برداشت شده است. وی با اشاره به مزایای استفاده از روش نرسرینگ در تولید خربزه گفت: کاهش مصرف میزان بذر و امکان استفاده از بذرهای هیبرید از جمله مزایای این روش به‌شمار می‌رود.

سهم تایباد از صنعت استان ۲ درصد است
مهر- نماینده مردم تایباد، تربت‌جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم صنایع این منطقه از صنعت استان که جایگاه چهارم کشور را دارد تنها ۲ درصد است.
غلامرضا اسداللهی بیان کرد: متوسط اشتغال کشاورزی در کشور ۱۸درصد و در شهرستان مرزی تایباد ۵۶ درصد است. وی افزود: اقتصاد این منطقه بر مبنای کشاورزی و دامداری است و دامداری و کشاورزی به دلایلی از جمله کاهش منابع آبی، نزولات آسمانی و خرد شدن زمین‌های کشاورزی و آسیب دیدن زمین‌ها بر اثر استفاده بی‌رویه از کود های شیمیای و سموم هم چون گذشته نیست.