تعاون مناسب‌ترین ظرفیت برای اشتغال زنان است
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد کشور است، گفت:


تعاون بستر ساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. شهیندخت مولاوردی در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاونگر در کارآفرینی و اشتغال، مناسبت‌ترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال در جمعیت زنان را بخش تعاون دانست، گفت: حضور و فعالیت زنان در قالب تعاونی‌ها یک انتخاب و راهکار مناسب و ضروری برای ایجاد و افزایش اشتغال زنان است. معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تعاون از بطن سنت‌های دیرینه برخاسته و جایگاه خود را در رشد وتوسعه کشورها پیدا کرده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم در اقتصاد کشور است، گفت: تعاون بستر ساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است و باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

شهیندخت مولاوردی در همایش توسعه نقش‌آفرینی زنان تعاونگر در کارآفرینی و اشتغال، مناسبت‌ترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال در جمعیت زنان را بخش تعاون دانست، گفت: حضور و فعالیت زنان در قالب تعاونی‌ها یک انتخاب و راهکار مناسب و ضروری برای ایجاد و افزایش اشتغال زنان است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تعاون از بطن سنت‌های دیرینه برخاسته و جایگاه خود را در رشد وتوسعه کشورها پیدا کرده است، اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و اعتقادی مردم ایران، تعاون از دیرباز مورد توجه بوده و توجه به این بخش می‌تواند، مبنای حرکت پرشتاب در جامعه را فراهم آورد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: مفهوم تعاون یک مفهوم جهانشمول است که موجب راهبری، رشد و توسعه بین‌المللی برای کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت زنان را میسر خواهد کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با انتقاد از استفاده از بخش تعاون تنها در حوزه اقتصادی گفت: استفاده از بخش تعاون منحصراً در حوزه اقتصادی، اجحاف به این ساختار چند وجهی است که باید در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به صورت گسترده از آن استفاده شود.
مولاوردی با بیان اینکه تعاون، زاده بستر اجتماعی است و کارکرد اقتصادی تعاون محصول آن است اظهار داشت: با بهره‌گیری از کارکرد اجتماعی تعاون در برنامه‌ریزی‌ها، بایستی راهکارهای جدیدی را برای توسعه و رونق ایجاد کنیم.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به شعار همدلی و همزبانی ملت و دولت اشاره و اظهار امیدواری کرد با تحرک بخش اقتصادی، زمینه برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی بوجود آید.
مولاوردی اضافه کرد: وفاقی که امروزه بین برنامه‌ریزان، مسئولین و مردم در جهت رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد، می‌تواند علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی، مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه را نیز حل کند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده مهم‌ترین رسالت دولت در مشارکت و نقش‌آفرینی زنان در بخش اقتصادی را رفع موانع موجود در این مسیر دانست و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین چالش این قشر از جامعه بخصوص فارغ‌التحصیلان و زنان سرپرست خانوار، بیکاری است که دولت با حذف قوانین دست و پاگیر و تسهیل و حمایت از زنان تعاونگر می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه تعاونی‌ها باشد و دولت با در نظر گرفتن اقدامات لازم می‌تواند گام مؤثری در جهت زمینه‌سازی، فعالیت و مشارکت زنان در بخش تعاون داشته باشد.

مولاوردی با اشاره به اینکه باید در تبدیل توسعه منابع انسانی به سرمایه بخصوص در بخش زنان تسریع شود، گفت: باید شکاف موجود بین دانش آموختگی و اشغال زنان تحصیلکرده را از بین برد تا شاهد کاهش نرخ بیکاری، از بین رفتن آسیب‌‌های اجتماعی و سلامت جامعه باشیم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: خودداری از دخل و تصرف در نیروی اجتماعی و اعمال قوانین و مقررات لازم در عرصه اقتصادی و رویکرد تعاون محور توسط برنامه‌ریزان و مسئولین می‌تواند تغییر محسوسی در بخش اقتصاد مبتنی بر مشارکت زنان ایجاد کند. اهمیت این اقتصاد در این برهه زمانی که کشورها به سمت دانایی محوری و دانش محوری حرکت می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.