76طرح بخش تعاون استان اصفهان همزمان با هفته تعاون در آیینی به بهره ‌برداری رسید و از فعالان عرصه تعاون این استان تجلیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی این استان افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 30 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
غلامعلی قادری اظهارکرد: ۷۵ درصد از هزینه اجرای این طرح‌ها از محل سرمایه اعضای تعاونی‌ها و ۲۵ درصد آن از طریق دریافت تسهیلات بانکی تامین شده است.

وی ادامه داد: طرح‌های تعاونی استان اصفهان، زمینه اشتغال بیش از شش هزار نفر را فراهم کرده است و استان اصفهان در افتتاح این تعداد طرح، رتبه دوم کشور را دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در برنامه توسعه پنجم سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور 25 درصد پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: اکنون سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور شش درصد است که باید برای گسترش فرهنگ تعاون و دامنه فعالیت بخش تعاون اقدامات جدی انجام شود.

وی همچنین تعداد شرکت‌های تعاونی استان اصفهان را چهار هزار شرکت اعلام کرد و افزود: بیش از 500 تعاونی در جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر ثبت نام کرده‌اند که حدود 50 تعاونی به عنوان تعاونی‌های برتر استان اصفهان در این جشنواره شناسایی و از آنها تجلیل شد.