دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان گفت: ظرفیت های سرمایه گذاری در اصفهان کم است ولی برای همین میزان کم هم سرمایه گذاران خوبی از سراسر جهان وارد شده اند و این به ما قدرت انتخاب داده است.
مهدی جمالی نژاد در گفت و گو با دنیای اقتصاد اظهار کرد: فضایی که امروز در اصفهان حاکم است متفاوت شده است. یک زمانی بستر سرمایه گذاری آماده نبود، اما امروز بستر آماده شده و هیات های مختلف به شهرداری مراجعه می کنند. وی افزود: به دلیل اینکه در چندین سال گذشته، ارتباط خوبی با کشورهای جهان نداشتیم، الفبای سرمایه گذاری را بلد نیستیم و در دوره آزمون و خطا هستیم و در حال یادگیری چنین گفتمانی هستیم و به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاری ها به نتیجه نرسیده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: در بسیاری از دستگاه های دولتی و غیر دولتی اصلا کسانی را نداریم که با واژه سرمایه گذاری آشنا باشند. درست است که ما در شهرداری های کلانشهرهایمان مثل تهران، اصفهان، مشهد و شیراز واحد سرمایه گذاری داریم، اما در قانون شهرداری ها به شهرداری ها مجوز سرمایه گذاری، اعطا نشده است. وی تاکید کرد: امیدوارم در دوران پسا تحریم که بستر مهیا شده، خود را زودتر پیدا کنیم و به سمت آورد بیشتر سرمایه به کشور و اصفهان حرکت کنیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداری در حوزه گردشگری بیشتر بسترسازی می کند چراکه متولی اصلی گردشگری نیست و سعی داریم بسترهای فیزیکی و فرهنگی را آماده کنیم. برای مثال در بسترهای فرهنگی آموزش شهروندی را برای حضور گردشگران ارائه کرده ایم و چگونگی آشنایی و برخورد با گردشگران را در آموزش ها ارائه می کنیم. جمالی نژاد گفت: بستر توسعه فضاهای فیزیکی، با معافیت برای هتل ها و هتل سازان بوجود آمد و این هیچگاه در دوران مدیریت شهری اتفاق نیافتده بود. این موضوع که هیچ کس نباید عوارض برای هتل سازی بدهد به تمام شهرداران مناطق ابلاغ شده و هیچ کدام حق دریافت ریالی برای عوارض را ندارند.