فعالیت‌های دبیرخانه در ارتباط با ششمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری، پس از اتمام برگزاری پنجمین دوره و از روز یکم خرداد 1393 آغاز گردید. ابتدا از طریق برگزاری جلساتی در سطوح کمیته راهبری، کمیته علمی و همچنین در سطح کمیته اجرایی موارد قابل بهبود در فرآیند‌های اجرایی و اطلاع رسانی و تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه کمیته راهبری این دوره از جشنواره در سه مرحله جایزه ملی بهینه کاوی، جایزه ملی بهره‌وری و جایزه ملی ارایه تجربیات موفق برگزار می‌گردد. شرکت‌هایی که از ابتدای فرایند برای هر سه مرحله ثبت نام نمایند می‌توانند از نظرات کارشناس دبیرخانه که با آن شرکت به صورت اختصاصی در تعامل می‌باشد، به منظور تکمیل فرم‌های ثبت نام و نحوه ارایه صحیح پروژه‌ها، بهره مند شوند.
همچنین با مصوبات پنجمین کمیته راهبری جشنواره، برگزاری جشنواره استانی در دستور کار ششمین دوره جشنواره قرار خواهد گرفت. جشنواره استانی با هدف ایجاد رقابت در صنایع مختلف استان‌ها، ایجاد زمینه آمایش صنعتی استان‌ها و تدوین سالنامه آمار بهره‌وری به تفکیک هر استان برگزار می‌گردد.
با توجه به برگزاری جلساتی در تاریخ 16 و 17 اردیبهشت ماه سال جاری در استان یزد با حضور مسئولان اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی استان یزد و همچنین دبیر جشنواره ملی بهره‌وری و دبیر کمیته علمی جشنواره، استان یزد به عنوان پایلوت برگزاری جشنواره بهره‌وری استانی انتخاب گردید. تاکنون شاخص‌های بهره‌وری بیش از 30 بنگاه اقتصادی فعال این استان‌اندازه گیری شده و آماده ورود به جشنواره می‌باشد.