ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز و فاقد تخصص در مشهد که مبادرت به اعزام هیأت‌های تجاری به خارج از کشور و برگزاری همایش توسعه صادرات می‌کنند، انتقاد کرد.
غلامحسین شافعی در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی گفت: این شرکت‎ها در روزنامه‎های رسمی کشور آگهی جذب هیأت تجاری منتشر می‌کنند. وی افزود: همین شرکت‌های غیرمجاز و فاقد تخصص با سوءاستفاده از نام مقامات مسئول اقدام به برگزاری همایش می‌کنند.رئیس اتاق بازرگانی استان بدون توضیح بیشتر اظهار کرد: این وضعیت عملا ادامه فعالیت را برای شرکت‌های دارای اعتبار و مجاز مشکل می‎کند بنابراین ساماندهی فعالیت این بنگاه‎های اقتصادی ضروری است. وی در ادامه تأکید کرد: در دوران پساتحریم ضروری است از فرصت به وجود آمده برای مشارکت در پروژه های عمرانی کشور همسایه، افغانستان بهره گیریم.

شافعی با بیان اینکه پیشتر مهندسان خراسانی در ارتباط با مشارکت در پروژه‎های عمرانی افغانستان با محدودیت‎های بیشماری مواجه بودند که اکنون این موانع تا حدودی برطرف شده است، تصریح کرد: در دوران پساتحریم می توان ضمن مشارکت در پروژه های عمرانی کشور همسایه نسبت به تقویت ارتباطات سه‌گانه با افغانستان و کشورهای اروپایی مشارکت کننده اقدام کرد.
وی اضافه کرد: ضروری است استانداری گروه ویژه‎ای را از این استان برای شناسایی کشورهای مشارکت‌کننده در پروژه‎های عمرانی افغانستان و برقرار ارتباط با آن‌ها مأمور کند.