هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند - ۲۴ مرداد ۹۲
فیلم برگزیده تماشاگران در جشنواره فیلم فجر بعد از چند بار تا پای اکران رفتن و برگشتن، رنگ پرده اکران را دید. پوران درخشنده، کارگردانی‌ است که خودش را با دغدغه‌های اجتماعی‌اش ثابت کرده‌است. ماجرای این فیلم اما فرق می‌کند.
پوران درخشنده سراغ یک موضوع حساس اجتماعی رفته‌است. «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» از بازی‌های بازیگران باتجربه بهره برده و بازیگرانی چون شهاب حسینی، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، جمشید هاشم‌پور، فرهاد آئیش، مائده طهماسبی، بابک حمیدیان، امیر آقایی و ستاره اسکندری در آن ایفای نقش کرده‌اند. کسانی هم که فیلم را دیده‌اند، بازی طناز طباطبایی در نقش اصلی فیلم را ستودنی می‌دانند و با تعجب می‌پرسند که چطور بازی طناز طباطبایی در جشنواره فجر امسال از چشم داوران پنهان مانده‌است. «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» داستان شیرین دختری‌ است که سهل‌انگاری و بی‌توجهی پدر و مادرش منجر به واقعه‌ای در ۸ سالگی برای او شده که زخمش سال‌ها است بر دل و روح شیرین مانده و همه زندگی‌اش را تحت الشعاع قرار داده‌است. آنچه این زخم را عمیق‌تر می‌کند و این واقعه را به فاجعه تبدیل می‌کند، این است که دخترک هیچ‌کس را نمی‌یابد تا دردش را با او در میان بگذارد و... .
«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» از ۹ مرداد در سینما‌ها اکران شده‌است و در همین مدت توانسته با استقبال خوب مردم به سانس‌های فوق‌العاده برود. این فیلم پس از ۱۰ روز و با در اختیار داشتن ۲۵ سالن توانسته فروش خود را به ۳۵۰ میلیون تومان برساند و نوید دهد که خیلی زود وارد باشگاه میلیاردی‌ها شود. اگرچه بیشتر منتقدان نیمه اول فیلم درخشنده را شسته رفته‌تر از نیمه دوم می‌دانند، اما از این فیلم به عنوان بهترین فیلم پوران درخشنده و یک فیلم جسور یاد می‌کنند. این فیلم در سینماهایی چون فرهنگ، آفریقا، پردیس سینمایی ملت، پردیس سینمایی زندگی، آزادی، موزه سینما، پایتخت، بهمن، فلسطین، پردیس سینمایی کیان، اریکه ایرانیان، آستارا و قدس در حال اکران است و به تازگی در شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، رفسنجان، همدان، سنندج، کرج، کاشان، شاهین‌شهر، قم، ارومیه، بابل، آمل، چالوس، گرگان و گنبد اکران شده‌است.