گام نخست  توسعه گردشگری شناخت  فرصت‌ها است
دنیای اقتصاد: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در جایگاه نهم شهرهای پرجاذبه دنیا قرار دارد درحالی که در رتبه 146 جذب گردشگر قرار گرفته است. کریم داوودی در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه بدون شک یکی از راهکارهای اساسی برای ایجاد اشتغال در کلان شهر اصفهان برنامه‌ریزی جهت جذب گردشگر است، اظهار کرد: در این خصوص همه شعار می‌دهند اما آیا در جهت عملی کردن این شعار حرکت کرده‌ایم؟
وی افزود: گام نخست برای توسعه گردشگری شناخت فرصت‌ها، نقاط مثبت ومنفی موجود در شهر است و برنامه‌ریزی در این زمینه باید طبق شناخت باشد تا در صورتی که شعار می‌دهیم آماده پذیرایی از مهمانان باشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 19 نقطه جاذب شهری در اصفهان وجود دارد و این شهر در جایگاه نهم شهرهای پرجاذبه دنیا قرار دارد درحالی که در رتبه 146 جذب گردشگر قرار گرفته است و متاسفانه حرکت اساسی و زیر بنایی برای آماده نمودن شهر جهت جذب گردشگر انجام نشده است.
داوودی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر می‌تواند دارای دو محور باشد، ادامه داد: نخست اینکه سیاست‌گذاری از طریق ایجاد فضای کاری جهت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و توسعه بخش خصوصی انجام ‌و سپس اقدامات عملی از طریق جذب سرمایه گذاران کوچک مانند هتل داران، آژانس‌های گردشگری و تورلیدرها میسر شود.
وی با بیان اینکه از جمله اقدامات عملیاتی کوتاه مدت توسط مدیریت شهری بدنه‌سازی ورودی‌های شهر، نورپردازی متناسب با معماری اسلامی و طراحی ویژه اطراف هتل‌ها است، اضافه کرد: یک هزار خانه تاریخی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند تبدیل به هتل شود. همچنین، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نصب سرعت گیرها در شهر نیازمند تجدید نظر است، اظهار کرد: نصب سرعت‌گیرها باید به گونه‌ای باشد که برای مردم ایجاد خسارت و ناراحتی نکند. علی رضا نصراصفهانی با بیان اینکه نصب سرعت‌گیرهای پلاستیکی سر و صدای بسیار و استهلاک فراوان به همراه دارد، افزود: هم‌چنین نصب سرعت گیرهایی به صورت گرده ماهی به دلیل مواجه ناگهانی رانندگان با این موانع خطرات و خسارات بسیاری به همراه دارد و امید می‌رود تدبیر درستی در این خصوص لحاظ شود.