لیزینگ، فرصت طلایی اقتصاد
بهاران که می رسد، رستاخیز جهانی طبیعت روح تمامی آدمیان را نوازش کرده و سبزی و طراوت و شادابی را به انسان‌ها ارزانی می‌دارد. گویی با رسیدن بهار، خون تازه ای در رگ‌های‌مان جاری می‌شود و انگیزه‌ها و آرزوها رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرند. هر‌انسانی همواره درحال تغییر‌و‌تحول است و نو‌شدن خصلت ذاتی آدمی است. این نوزایی زمانی بر قامت مسئولان اجرایی کشورمان نمود می یابد که سیاستها و عملکردها نوید بخش توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر باشد، خواسته ای که اگر تحقق یابد خود سرچشمه تحولات عظیم در آحاد جامعه خواهد بود. آنچه مسلم است دغدغه اصلی دولتمردان اقتصادی کشورمان افزایش تولید ملی و کارآفرینی به همراه کاهش نرخ تورم و فعلیت بخشیدن به پتانسیل های موجود درجهت رسیدن به این آرمان‌هاست.
یکی از فرصت های طلایی درجهت رسیدن به این خواست به حق اجتماعی، تقویت صنعت لیزینگ (واسپاری) در کشورمان است، صنعتی که در تمامی کشورهای پیشرفته و درحال توسعه، جایگاه مهم و بسزایی یافته و به عنوان یک بازوی قوی در اقتصاد آن کشورها نقش بازی می‌کند.
در ایران نیز سالهاست که این صنعت، باوجود تمامی ناملایمات، در مسیر خدمت به مردم و افزایش رفاه اجتماعی گام برمی‌دارد. آنچه در شرایط کنونی به حیات و بقای این صنعت نوپا در اقتصاد کشورمان کمک میکند توجه مسئولان امر به دغدغه‌ها و مشکلاتی است که گریبان لیزینگ کشور را فراگرفته است تا صنعت لیزینگ بتواند جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور به دست آورد. امید است به یمن بهار و به میمنت تدبیر و امید حاکم بر دولت، نگرش مدیران مان نسبت به این صنعت متحول گردد.
درجهت تحقق این امر بر آن شدیم تا از آخرین روزهای بهار بهره جسته و مسئولان را به پای درد دلهای صنعت لیزینگ نشانده و نهادهای علمی کشور را به تبیین جایگاه واقعی این صنعت ترغیب نماییم. لذا در تاریخ ۲۶ خرداد سال‌جاری در سالن مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما میزبان چهره‌های برجسته علمی و مدیران عالیرتبه نظام اقتصادی و ارباب رسانه و برخی نمایندگان محترم مجلس و اعضای شورای پول و اعتبار خواهیم بود. باشد که سیمای خدمتگذار صنعت لیزینگ بر همگان آشکار شود.
حمید شیروانی
دبیرکل کانون شرکتهای لیزینگ ایران