5پیشنهاد برای زمانی که هتل رزرو نکرده‌اید

لیندسی ن.اسمیت
مترجم: امیررضا فخاریان

هرکسی در سفر یا قبل از شروع آن اشتباهاتی مرتکب می‌شود. مثلا فراموش می‌کند یک وسیله مهم را در چمدان بگذارد، یا دیر به ایستگاه راه‌آهن می‌رسد. بعضی اوقات هم به یک شهر جدید سفر می‌کند و متوجه می‌شود در یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های ممکن به آن‌جا رسیده است و بدتر از آن، اینکه فراموش کرده اتاق رزرو کند. مواردی که در ادامه می‌خوانید پیشنهادهایی هستند برای زمانی که به شهر جدیدی می‌رسید و متوجه می‌شوید جایی برای اقامت ندارید.

تمام شب را بیرون بمانید

فرض کنید خورشید غروب کرده است. مطمئنا خستگی پرواز را حس می‌کنید و در شهر جدید احساس غربت می‌کنید. به یک وعده غذای خوب و گرم و استراحت روی یک تشک راحت احتیاج دارید. ولی می‌دانید که چون فراموش کرده‌اید اتاق رزرو کنید، هیچ‌کدام از چیزهایی که دلتان می‌‌خواهد را نمی‌توانید داشته باشید. با این وضعیت چه کار می‌خواهید بکنید؟ شاید اینکار بهترین کار باشد! به کافه بروید یک لیوان بزرگ قهوه بخورید. از باریستا آدرس باشگاهِ مورد علاقه‌اش را بگیرید و به آن‌جا بروید. کمی خوش‌گذرانی کنید و بعد از دربان آدرس رستوران مورد علاقه‌اش را بپرسید. به آن‌جا بروید، غذایی بخورید و باز یک لیوان بزرگ قهوه. بعد از انجام این کارها احتمالا نزدیک طلوع خورشید خواهد بود. به یک جای خوش منظره بروید و طلوع خورشید را تماشا کنید. بعدها که بخواهید از یک سفر خاطره‌ای تعریف کنید، خواهید فهمید که این شب چقدر بهتر و لذت‌بخش‌تر از شب‌هایی است که در یک هتل لوکس گذرانده‌اید. پس فکر می‌کنم بهتر باشد از عمد فراموش کنیم جایی را رزرو کنیم!

برنامه‌های هوشمند موبایل را امتحان کنید

برنامه‌های زیادی برای مسافران بی‌نظم و بی‌خیال مثل شما طراحی شده است. اگر به شهر جدید رسیدید و متوجه شدید هیچ جایی برای اقامت رزرو نکرده‌اید، سریعا نزدیک‌ترین کافه را پیدا کنید و از وای‌فای آن استفاده کنید. برنامه‌ای وجود دارد که منحصرا هتل‌هایی در سراسر جهان را معرفی می‌کند که اتاق خالی دارند و کسی آنها را رزرو نکرده است. بهترین شاخصه این برنامه این است که این اتاق‌ها را با تخفیف به افراد پیشنهاد می‌دهد. برنامه‌های دیگری هم وجود دارند و کارشان این است که به افرادی که برنامه‌ریزی صحیح نکرده‌‌اند، کمک می‌کند. آنها با استفاده از اطلاعاتی که دارند، اتاق‌ها و هتل‌های مستقل و مغازه‌ها را به افراد پیشنهاد می‌کنند.

از افراد محلی سوال کنید

اگر تکنولوژی نتوانست کمکی کند، مجبورید به جاهای شلوغ شهر بروید و با افراد محلی و بومی ارتباط برقرار کنید. با مردم صحبت کنید؛ اگر خوش‌شانس باشید آنها احتمالا آدرس یک مسافرخانه کوچک که در نزدیکی خانه‌شان قرار دارد را به شما می‌دهند که اصلا هیچ سایتی ندارد. یا شاید به افرادی برخورد کردید که خودشان اتاقی دارند که اجاره می‌دهند. افراد بومی معمولا راه‌های جایگزین را می‌دانند، پس بهتر است یک مکالمه دوستانه را با آنها آغاز کنید تا راحت‌تر اطلاعات به‌دست بیاورید. حتما تمام هوشتان را به‌کار بیندازید و سعی کنید طوری صحبت نکنید که فرد مقابل احساس ناامنی کند.

در لابی هتل بمانید

ممکن است کارکنان هتلی به شما اتاقی ندهند ولی اگر شانس داشته باشید اجازه می‌دهند روی یکی از صندلی‌های راحت لابی استراحت کنید و چند ساعتی بخوابید. البته باید سرسخت و مقاوم باشید؛ چون به احتمال زیاد نگاه‌های سنگین و سایه‌ها و حرف‌های بسیاری از میهمانان را خواهید دید و خواهید شنید و این چیزها ممکن است آزارتان دهند. این انتخاب و ماندن در لابی سه مزیت دارد: اینکه پریز برق در اختیار دارید، سقفی بالای سرتان است و امنیت را احساس می‌کنید.

دامنه جست‌و‌جوی خود را گسترش دهید

ممکن است از یکی از محله‌های شهر خوشتان آمده باشد و همه جای آن را گشته باشید و باز هم جایی برای ماندن پیدا نکرده باشید. مشکلی نیست، سریعا سراغ نقشه دوم بروید. بخش‌هایی از شهر را بگردید که بیشتر مسکونی یا صنعتی هستند. در این بخش‌ها هتل‌های کمتر شناخته شده را پیدا می‌کنید. یا در شهرهای اطراف که خیلی دور نیستند دنبال جایی بگردید. در نهایت باید دامنه جست و جوی خودتان را گسترش دهید. این کار می‌تواند برایتان نتیجه‌بخش باشد. انجام دادن این کار خوبی‌هایی هم دارد؛ مثلا بخش‌هایی از شهر را پیدا می‌کنید که در آنها معامله بهتری انجام می‌دهید و حتما رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری جدیدی هم پیدا می‌کنید که در حالت عادی ممکن نبود سراغ آنها بروید.