رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از طولانی شدن زمان آغاز تا اتمام و بهره برداری از پروژه های صنعتی و تولیدی انتقاد کرد و خواستار توجه دولتی ها و الزام بانکها برای کمک به سرمایه گذاران طرح های نیمه تمام صنعتی شد. محمدرضا مس فروش در مراسم افتتاح شرکت البسه سیرنگ منتخب (LC MAN ) در شهرک صنعتی پرند با اشاره به این مطلب که در کشورهای دیگر سرمایه گذار از زمانی که وارد سرمایه گذاری و اجرای طرح تولیدی می شود تا زمانی که تولید به بهره برداری برسد، یک زمان مشخص 10 الی 12 ماهه و نهایتا 18 ماهه دارد ولی در کشور ما اینگونه نیست گفت: به عنوان مثال، همین طرح تولید پوشاک مردانه LC MAN برادران الیاسی را باید یادآور شوم که حداقل 7 سال از زمان اجرای طرح تا بهره برداری آن طول کشیده است.
مس فروش تصریح کرد: معتقدیم دولت و بانکها باید کمک کنند یک پنجره واحد ایجاد شود تا این طرح ها زمان بر نشود، البته استاندار محترم به صورت جدی مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه تمام صنعتی را دنبال می کند.
وی در ادامه افزود: بحث نقدینگی اولویت اول صنعت و تولید کشور است که استان تهران هم شدیدا با آن درگیر است. به اعتقاد بنده و براساس سایر مدلهای مرسوم در کشورهای مختلف، سرمایه گذار باید10 الی 15 درصد از جیب خود هزینه کند و مابقی را سیستم بانکی، چه سرمایه ثابت و چه سرمایه در گردش متقبل شود.
مس فروش با بیان اینکه در شرایط تشدید تحریم ها و فشارهای بین المللی عملکرد سیستم بانکی تا حدود قابل توجیه است خاطر نشان ساخت: با این وجود، سیستم بانکی ما باید انعطاف و اولویت بیشتری در مقابل بخش‌های تولید و طرح های نیمه تمام صنعتی کشور قائل شود.
براساس اظهارات وی، مشکل دیگر، عدم تحرک سرمایه گذاریها در بخش تولید و رکود بنگاههای اقتصادی است که موجب ایجاد بلاتکلیفی و بیکاری موج فارغ التحصیلانی است که هر سال به بخش تولید اضافه می شوند و شاید این تعداد سالانه به 3 هزار نفر هم برسد.