از تعطیلات نوروز، آنلاین لذت ببرید

نوروز ۹۶ در راه است و بسیاری از برنامه‌هایی که منتظر رسیدن تعطیلات بودیم حالا باید تحقق پیدا کنند. اما برای آنکه همان برنامه‌ها را اجرایی کنید به راهنماهایی نیاز دارید که لزوما قرار نیست یک موجود زنده باشند. راهنمایانی مجازی که همیشه در دسترس شما و همراه شما هستند. در تعطیلات عید می‌توانید با کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های موبایلی، بهترین راه‌ها و امکانات در سفر و تفریحات را انتخاب کرده و از تعطیلات لذت ببرید. بنابراین در ادامه چند اپلیکیشن خوب که می‌تواند کمک حال شما در روزهای تعطیلات باشد را معرفی می‌کنیم.

خاطره سازی‌های خلاقانه

تعطیلات فرصت خوبی است برای خاطره‌سازی و حالا که دوربین‌های هوشمند بهترین امکانات را برای عکس و فیلم‌برداری فراهم کرده‌اند بهتر است از اپلیکیشن‌های موجود برای بهتر شدن دید عکاسی و خلاقیت بهره ببرید. یک اپلیکیشن ایرانی به نام دوربین شگفت‌انگیز به شما این امکان را می‌دهد تا ۷ همزاد در یک عکس بسازید و در واقع می‌توانید با خودتان عکس بگیرید، گوشی را ثابت نگه دارید و عکس اول را از سوژه مورد نظر بگیرید سپس همان‌طور که گوشی ثابت است از سوژه بخواهید که در کادر تصویر جا به جا شود سپس عکس دوم را بگیرید و الی آخر.حتی می‌توانید جهت ثابت ماندن گوشی آن را در محل ثابتی قرار داده و با سوت زدن عکس‌ها را بگیرید یا از تایمر استفاده کنید. نشان دادن این دست از خلاقیت‌ها در تعطیلات عید در بین دوستان و آشنایان یکی از تفریحات تعطیلات عید است.

مطالعه در تعطیلات

وقتی را که هیچ‌گاه در طول سال پیدا نمی‌کنید تا مطالعه کنید در تعطیلات عید به دست می‌آورید، بنابراین این بهترین فرصت را صرف مطالعه کنید؛ کتاب‌های خوانده نشده در کتابخانه یا کتاب‌هایی که نخریده‌اید. به کمک اپلیکیشن کتابراه امکان دسترسی قانونی به هزاران کتاب، رمان و مجله از طریق موبایل، تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌شود. شما با استفاده از اپلیکیشن کتابراه همیشه و همه‌جا به کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. همچنین بسیاری از اپلیکیشن‌های کتاب صوتی در اختیار شما هستند که می‌توانید به‌واسطه آن کتاب‌های دلخواهتان را دانلود و همیشه به آن گوش دهید.

آماده امدادرسانی

آرزوی همه ما این است که تعطیلات بی‌خطری را در پیش داشته باشیم اما اتفاق هیچ‌گاه قابل پیش‌بینی نیست، به‌ویژه برای کسانی که قصد مسافرت رفتن دارند. به کمک اپلیکیشن رسمی کمک‌های اولیه جمعیت هلال احمر شما می‌توانید با کمک‌های اولیه ضروری در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی آشنا شوید و آمادگی خود را در برابر هر حادثه بسنجید. در این اپلیکیشن آموزش آمادگی و امدادرسانی در شرایط بروز حوادث مختلف همچون خونریزی، شکستگی، خفگی، ایست قلبی و بیهوشی ارائه شده است. همچنین آموزش آمادگی در برابر بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و خشکسالی هم در این اپلیکیشن موجود است و می‌تواند بهترین راهنما در زمان بروز حادثه باشد. بهتر این است که اطلاعات خود را قبل از آغاز تعطیلات کامل کنید اما در هر صورت با وجود چنین راهنماهایی هم می‌توانید از اطلاعات اولیه و لازم برخوردار باشید.

چمدان بستن

جمع‌آوری وسایل و آماده کردن چمدان همیشه یکی از کارهای لذت بخش و سخت هر سفری است. اکثرا به صورت ذهنی لیست وسایل مورد نیاز را جمع می‌کنند. یکی از بدترین اتفاقات این است که بعد از حرکت به سمت مقصد متوجه شوید به‌طور مثال شناسنامه خود را جا گذاشته‌اید.اپلیکیشن «چمدان» برای جلوگیری از این‌گونه اتفاقات ساخته شده است. با این اپلیکیشن شما می‌توانید لیست وسایل را بسازید و همزمان با جمع‌آوری، تیک آنها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.از جمله قابلیت‌های اپلیکیشن چمدان ایجاد لیست خودکار با توجه به نوع سفر، مشخصات فردی و همراهان، امکان ویرایش لیست و ایجاد لیست دلخواه یادآوری آیتم‌های دلخواه است.

پمپ بنزین کو؟

یکی از بدترین اتفاقات در سفر و شلوغی تعطیلات، گم کردن جایگاه‌های بنزین در نزدیکی محل قرار گرفتن‌مان است. به‌ویژه در نقاط دورافتاده یا در ساعاتی در شب که نمی‌توانید از کسی کمک بخواهید. اپلیکیشن‌ «ای بنزین» به شما کمک می‌کند تا به سادگی نزدیک‌ترین پمپ بنزین را پیدا کنید. با اجرای اپلیکیشن کافی است به اینترنت متصل و GPS را فعال کنید. بعد از یافتن مکان جغرافیایی شما، نزدیک‌ترین جایگاه سوخت به شما نشان داده می‌شود. همچنین با سوایپ از پایین به بالا لیست نزدیک‌ترین جایگاه‌ها را می‌توانید مشاهده کنید.این اپلیکیشن چندین شهر بزرگ ایران از جمله مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بیرجند، زنجان، بوشهر و غیره را پشتیبانی می‌کند.

با گوگل راه را پیدا کن

با وجود همه اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی، هنوز گوگل مپ یکی از بهترین گزینه‌ها در همه نقاط دنیاست. بنابراین توصیه می‌شود در تعطیلات عید یک نسخه به روز شده از نقشه گوگل را در موبایلتان دانلود کنید و نقشه‌های کاغذی را برای همیشه کنار بگذارید.طراحی جدید نقشه‌های گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی جابه‌جایی در دنیای شما را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. به وسیله این نرم‌افزار بهترین مکان‌های اطراف خود را ببینید و اطلاعاتی که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید را دریافت کنید.در آخرین نسخه این برنامه امکان مرور آفلاین (بدون اتصال اینترنت) نقشه نیز وجود دارد. به‌طور مثال قسمتی از نقشه را که می‌خواهید دریافت کنید، در صفحه جا دهید. روی دکمه جست‌وجو کلیک کنید و منتظر باشید که در صورت متناسب بودن اندازه انتخابی شما دکمه Make this area available offline ظاهر شود تا آن را کلیک کنید. البته تمام قابلیت‌های این برنامه برای تمام کشور‌ها فعال نیست.

از تعطیلات نوروز، آنلاین لذت ببرید