ضد سرطان وحامی محیط زیست
همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در محل نمایشگاه بین المللی تهران، غرفه شرکت داروسازی خوارزمی تولیدکننده معتبر داروهای ضدسرطان مورد بازدید دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت. شرکت داروسازی خوارزمی برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی صنایع سبز کشور حضور، در این بازدید، توضیحات مبسوطی در مورد کنترل ادواری سیستم و اندازه گیری آلاینده های خروجی هوا و پساب حاصل از آن و کنترل آلاینده های صوتی و مدیریت پسماند به عنوان شاخص های تاثیر گذار در سلامتی کارکنان به ویژه کارکنان صنایع دارویی ارائه شد که بسیار مورد توجه معاون رئیس جمهوری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، در این بازدید که مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت داروسازی خوارزمی حضور داشتند، دکتر شهلا نیک پور مسئول فنی شرکت گفت: با استفاده از این فرصت، به اطلاع خانم دکتر ابتکار می رسانیم که شرکت داروسازی خوارزمی به عنوان یک برند دارویی بین المللی به تعهد و مسئولیتهای زیست محیطی خود کاملا واقف و پایبند است و توجه دارد که بروز آلاینده ها و تبعات ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی تا چه حد مخرب به ویژه برای صنایع دارویی های تک است.
وی تصریح کرد: به همین دلایل، توجه و تمرکز مسئولان شرکت عمدتا تبعیت از سیستم مدیریت یکپارچه و تعهد بر پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است و دقیقا می دانیم که در طرح ها و برنامه ریزی های خود چگونه شاخص های زیست محیطی و مصارف بهینه و انرژی الکتریکی را مدیریت کنیم.
نیک پور اولویت اصلی مدیران شرکت داروسازی خوارزمی را در پروسه تولیدات دارویی های تک به ویژه داروهای ضد سرطان که نیازمند کنترل دقیق ورودی و خروجی های پسماندها است، رعایت الزامات زیست محیطی دانست و اعلام کرد: این توجه و مراقبت ها اگر چه هزینه های زیادی به شرکت تحمیل کرده، اما اعتبار تولیدات دارویی ما را نزد کارشناسان و صاحب نظران دارویی داخلی و خارجی بسیار ارتقاء داده است.


*طرح های زیست محیطی تولیدکننده داروهای ضد سرطان در ایران مورد استقبال خانم دکتر ابتکار وسایربازدیدکنندگان از غرفه این شرکت، در نمایشگاه بین المللی محیط زیست قرار گرفت