افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: طی سال های اخیر به دلیل مالیات بر ارزش افزوده و افزایش هزینه های طلا خرید این محصول در بین مردم کاهش یافته و آنها روی به بدلیجات آورده اند. محمد کشتی آرای در مراسم افتتاج دهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر، سنگ های تزئینی و ماشین آلات وابسته به آن با اشاره به اینکه اصفهان قطب تولید طلای کشور است، اظهار داشت: بیشترین آمار تولید طلا و کارگاه‌های تولیدی مربوط به اصفهان است. به گفته وی، اصفهان را می‌توان قطب صنعتی کشور پس از تهران معرفی کرد چرا که بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و اتحادیه‌ها در اصفهان قرار دارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران طی چند سال گذشته با رکود مواجه بوده است، بیان داشت: این مشکل بیشتر از همه صنف طلا را دچار مشکل کرده به گونه ای که امروزه خرید طلا در آخر لیست سبد کالاهای خانوار قرار گرفته است. وی افزود: در سال های اخیر تولید و عرضه طلا دچار تغییر شده و در سبد خانوارها جایگاه اجباری پیدا کرده است. وی با اشاره به افزایش قیمت طلای جهانی از سال ۲۰۰۸ به صورت روزانه و سالانه، گفت: از سال ۲۰۰۸ به بعد رشد ۳۰ درصدی طلا به‌صورت سالانه موجب شد سطح توقعات مردم از این کالا بالا برود و با خرید و فروش طلا کسب سود کنند.وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۱ قیمت طلا کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد که در خرید و فروش طلا مشغول به فعالیت بودند متضرر شدند. کشتی آرای با ابراز تاسف نسبت به اینکه طی دو سال گذشته نتوانستیم برنامه‌ریزی خوبی در صنف طلا داشته باشیم، تصریح کرد:طی ۲ سال گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شدند به گونه ای که در تهران حدود ۷۰۰ واحد تولیدی، مشهد ۲۲۰ واحد و در اصفهان ۱۲ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت باید به تعداد واحدهای تولیدی طلا اضافه می‌شد. وی در خصوص بحث مالیات بر ارزش ‌افزوده، اظهار داشت: این بحث مدتی است که در صنف طلا و جواهر کشور مطرح ‌شده و حتی در دو هفته گذشته جلسات گوناگونی پیرامون رفع مشکلات طلافروشان با مقامات دولتی انجام و قول مساعدی داده شده است.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در جلساتی که در کمیسیون کارشناسی مجلس انجام شد پیشنهاد شده که مالیات تنها از اجرت طلا گرفته شود و از اصل طلا هیچ‌گونه مالیاتی گرفته نشود، همچنین ما معتقدیم که مالیات از طلا که سرمایه اصلی واحدهای تولیدی است اشتباه بوده و قانونی در این ارتباط را نمی‌پذیریم. رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: طی سال های اخیر به دلیل مالیات بر ارزش افزوده و افزایش هزینه های طلا خرید این محصول در بین مردم کاهش یافته و آنها روی به بدلیجات آورده اند. محمد کشتی آرای در مراسم افتتاج دهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر، سنگ های تزئینی و ماشین آلات وابسته به آن با اشاره به اینکه اصفهان قطب تولید طلای کشور است، اظهار داشت: بیشترین آمار تولید طلا و کارگاه‌های تولیدی مربوط به اصفهان است. به گفته وی، اصفهان را می‌توان قطب صنعتی کشور پس از تهران معرفی کرد چرا که بیشترین تعداد واحدهای تولیدی و اتحادیه‌ها در اصفهان قرار دارند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران طی چند سال گذشته با رکود مواجه بوده است، بیان داشت: این مشکل بیشتر از همه صنف طلا را دچار مشکل کرده به گونه ای که امروزه خرید طلا در آخر لیست سبد کالاهای خانوار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال های اخیر تولید و عرضه طلا دچار تغییر شده و در سبد خانوارها جایگاه اجباری پیدا کرده است. وی با اشاره به افزایش قیمت طلای جهانی از سال ۲۰۰۸ به صورت روزانه و سالانه، گفت: از سال ۲۰۰۸ به بعد رشد ۳۰ درصدی طلا به‌صورت سالانه موجب شد سطح توقعات مردم از این کالا بالا برود و با خرید و فروش طلا کسب سود کنند.وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۱ قیمت طلا کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد که در خرید و فروش طلا مشغول به فعالیت بودند متضرر شدند. کشتی آرای با ابراز تاسف نسبت به اینکه طی دو سال گذشته نتوانستیم برنامه‌ریزی خوبی در صنف طلا داشته باشیم، تصریح کرد:طی ۲ سال گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل شدند به گونه ای که در تهران حدود ۷۰۰ واحد تولیدی، مشهد ۲۲۰ واحد و در اصفهان ۱۲ درصد از واحدهای تولیدی تعطیل شدند، درصورتی که در این مدت باید به تعداد واحدهای تولیدی طلا اضافه می‌شد. وی در خصوص بحث مالیات بر ارزش ‌افزوده، اظهار داشت: این بحث مدتی است که در صنف طلا و جواهر کشور مطرح ‌شده و حتی در دو هفته گذشته جلسات گوناگونی پیرامون رفع مشکلات طلافروشان با مقامات دولتی انجام و قول مساعدی داده شده است.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور در جلساتی که در کمیسیون کارشناسی مجلس انجام شد پیشنهاد شده که مالیات تنها از اجرت طلا گرفته شود و از اصل طلا هیچ‌گونه مالیاتی گرفته نشود، همچنین ما معتقدیم که مالیات از طلا که سرمایه اصلی واحدهای تولیدی است اشتباه بوده و قانونی در این ارتباط را نمی‌پذیریم. وی با اشاره به واردات و صادرات طلای کشور گفت: امیدواریم روزی شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی با وسعت بیشتر و حضور کشورهای بیشتری در این نمایشگاه‌ها باشیم، صادرات و واردات طلا و جواهرات قیمتی باید در کشور به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند به‌راحتی و بدون مشکل با دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند.

شیشه‌بران: طلا پس از نفت بهترین صادرات اشتغال‌زا و ارزآور است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: پس از نفت بهترین صادرات اشتغال‌زا و ارزآور صنعت طلا و جواهر است. هوشنگ شیشه بران در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با بیان اینکه طلا و جواهر در اصفهان به هنرواره‌ای از صنعت تعبیر شده است، اظهار کرد: لازم است جهت پیشرفت صنعت طلا تلاش کرد، چراکه تا افق طلایی این صنعت ، راهی باقی نمانده است. وی با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: این قانون در حالی با هدف شفاف‌سازی روابط تجاری در سیستم مالیاتی کشور تدوین شد که هم‌اکنون شیوه اجرایی آن مشکلات و چالش‌های بسیاری برای حوزه‌های مختلف اقتصادی ایجاد کرده است. شیشه‌بران ادامه داد: اینکه اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان تقاضامند است که جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص و خبره توسط سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی سریع‌تر و دقیق‌تر به پرونده‌های مالیاتی انجام شود، زیرا از جمله راهکارهایی است که حتی مجلس شورای اسلامی نیز برای اصلاح اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بر آن تاکید داشته و نمایندگان مجلس می‌توانند به آن توجهی ویژه داشته باشند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان خاطر نشان کرد: این صنعت بزرگ در بحث ایجاد ارزش افزوده و فرصت شغلی می‌تواند نقش کلیدی در حوزه اشتغال ایفا کند. اگر مسؤولان به صنعت طلا توجه جدی داشته باشند این صنعت می‌تواند در بحث اشتغال پایدار نقش‌آفرین باشد، صنعت طلا و جواهر می‌تواند جایگزین خوبی برای نفت و فرآورده‌های آن باشد. شیشه‌بران با بیان اینکه بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت طلا و جواهر در ایران وجود دارد و ایران از نظر فناوری و شیوه‌های جدید صنعت با مشکلی روبرو نیست، اضافه کرد: تنها چالشی که در حال حاضر در مقابل این صنعت قرار دارد صادرات و واردات سنگ‌های قیمتی و برخی ابزارآلات است که با برداشته شدن تحریم‌ها بسیاری از مشکلات حل شد. وی با بیان اینکه بعد از نفت بهترین صادرات اشتغال‌زا و ارزآور صنعت طلا و جواهر است، گفت: باید سه دهه گذشته را واکاوی کرد تا ببینیم صنعت طلا و جواهر در کجا بوده و چه مراحلی طی کرده و امروز در کجا قرار گرفته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و صنعتی با بازارهای جهانی ارتباط کمی دارند، خاطر نشان کرد: در این صورت به تدریج دانش و اطلاعات آن‌ها از نوآوری‌های روز دنیا کم می‌شود و توان رقابت را از دست می‌دهند و پس از گذشت چند سال رقیبان به بازار داخلی ورود پیدا می‌کنند.

محققیان: طراحی طلای داخلی برخاسته از سبک منحصر به فرد ایرانی نیست

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: ضعف در طراحی داخلی یکی از عوامل افت صادرات محصولات و تولیدات طلا است. رسول محققیان در افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، جواهر، سنگ‌های قیمتی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با اشاره به ظرفیت‌های قدرتمند طلا و جواهر ایران در بحث صادرات، اظهار کرد: ایجاد ارزش افزود و فرصت‌های شغلی این صنعت از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته و این امر درخشش طلای ایرانی در بازارهای جهانی را کم‌غرور ساخته است.

افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات

افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات

افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات

افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات

افزایش هزینه های طلا و گرایش مردم به بدلیجات