دنیای اقتصاد- مدیرکل یونسکو طی نامه ای که به شهردار اصفهان ارسال نمود ،ضمن تقدیر از همکاری های مدیریت شهری اصفهان،حس همبستگی و روح نوآورانه اصفهان را قابل تحسین دانست.
ایرینا بوکووا طی نامه ای به منظور تایید عضویت اصفهان در شبکه شهرهای خلاق یونسکو خطاب به شهردار اصفهان اعلام کرده است: پس از بررسی دقیق تقاضانامه تهیه شده توسط شهر اصفهان و با در نظر گرفتن توصیه مطلوب کارشناسان مستقل و اعضای شهرهای خلاق یونسکو که مسئول فرایند ارزیابی بودند، تصمیم گرفته ایم اصفهان را به عنوان یکی از اعضای شبکه شهرهای خلاق یونسکو در گروه صنایع دستی و هنرهای مردمی انتخاب کنیم. وی ضمن تبریک این دستاورد به شهردار اصفهان ادامه داده است: هدف از این نامه تأیید عضویت اصفهان در شبکه است که پس از ارائه گزارش نظارت بر عضویت، هر چهارسال یکبار در معرض بررسی دوره ای قرار خواهد گرفت.

مدیرکل یونسکو در این نامه افزوده است: این گزارش بیانگر تعهد استوار اصفهان به عملیاتی نمودن اساسنامه مأموریت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در سطح ملی و بین المللی خواهد بود. وی با تاکید بر این که اصفهان تعهداتش را در قبال شبکه شهرهای خلاق یونسکوانجام داده و نقش فعالانه ای در فعالیت های مشترک شبکه خواهد داشت اضافه کرده است: اطمینان دارم می توانم بر روی روحیه نوآوارانه و همچنین حس همبستگی اصفهان با شهر های کشور های در حال توسعه که باید به مشارکت بیشتر تشویق شوند، حساب کنم. ایرینا بوکووا در پایان این نامه افزوده است: مشتاقانه منتظر همکاری موثر بین یونسکو و شهر اصفهان هستم.گفتنی است؛ شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده و اصفهان به لحاظ برخورداری از صنایع دستی و هنرهای مردمی به عنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شده است. برخورداری از قابلیتهای بالا در عرصه فرهنگ و هنر از شاخصه های شهرهای خلاق است و این بدان معنا است که بستر مناسب و قابلیت توسعه پایدار از ویژگیهای شهر اصفهان است.