۶۰۰ نمایش خیابانی در بوستان ها و اماکن تفریحی مشهد اجرا شد
مهر- مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای بیش از ۶۰۰ تئاتر خیابانی در بوستان ها و معابر مشهد خبر داد. سید رضا موسوی در حاشیه بازدید خبرنگاران از اکران تئاترهای خیابانی و ایستگاه های بهارانه شهرداری مشهد اظهار کرد: معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در ایام نوروز برنامه های مختلف فرهنگی از جمله بیش از ۶۰۰ اجرای تئاتر خیابانی را برای زائران و مجاوران در نظر گرفته بود.وی در خصوص اجرای نمایش های خیابانی در مشهد توضیح داد: به دنبال اعلام فراخوان، هنرمندان تئاتر استان ۶۰ طرح به دبیرخانه ارسال کردند که در داوری ها ۱۴ نمایش برگزیده شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: این ۱۴ تئاتر خیابانی با مفاهیم اقتصادی و آموزش فرهنگ مصرف و در پنج موضوع در بوستان ها، موزه نادری مشهد و معابر اصلی شهر مشهد به نمایش درآمده که تا کنون با استقبال کم نظیر زائران و مجاوران حرم رضوی رو به رو شده است.
موسوی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ نمایش خیابانی در شهر مشهد به اجرا در آمده است، گفت: اجرای این تئاترها تا ۱۳ فروردین ماه در بوستان های اصلی شهر مانند بوستان ملت، کوهسنگی و پارک جنگلی وکیل آباد ادامه داشت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد همچنین از اجرای بیش از ۶۰۰ سرود در طرح پاتوق های خیابانی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد خبر داد.

شاهنامه خوانان پذیرای گردشگران شدند
مدیر فرهنگسرای بهشت مشهد نیز گفت: این فرهنگسرا در ایام نوروز با بازگشایی موزه مردم شناسی، نمایشگاه عکس منظومه عشق با نمایش عکس های تاریخی و قدیمی مشهد به استقبال زائران رفت.
بهزاد چوپانکاره با بیان اینکه روزانه بیش از ۴۰۰ بازدید از فعالیت های این فرهنگسرا به عمل می آید، افزود: پخش مستقیم برنامه های رادیو بهشت، اجرای شاهنامه خوانی و نقاشی شاهنامه به صورت زنده از دیگر برنامه های این شهرداری مشهد در این فرهنگسرا است.همچنین در بازدید خبرنگاران از فرهنگسرای علوم و نجوم مشهد، مدیر این فرهنگسرا اعلام کرد: تا کنون در طرح استقبال از بهار این فرهنگسرا ۱۰ هزار زائر و شهروند از برنامه های علمی سرزمین دانایی بازدید داشته اند.
حسین حسینی افزود: نمایشگاه سرزمین دانایی در فرهنگسرای نجوم با برنامه های علمی شاد و متنوع تا ۱۳ فروردین ماه پذیرای زائران و مجاوران بارگاه رضوی خواهد بود.