4 تصمیم بزرگ در 40 سالگی
اگر تاکنون نتوانسته‌اید قرض‌هایی را که گرفته‌اید، پرداخت کنید، باید سریعا فکری به حال تسویه آنها بکنید. بدترین اتفاقی که ممکن است پیش بیاید این است که شما به پایان دوران کاری خود برسید؛ درحالی‌که مقدار انبوهی قروض مختلف بر دوش‌های شما سنگینی می‌کند. این تصمیم می‌تواند شیوه شما را در پس‌انداز دچار تغییر کند. بنابراین لیستی از تمام بدهی‌های خود را آماده کنید و استراتژی‌ای برای تسویه آنها بنویسید. 1-آیا تحت پوشش بیمه هستید؟
۴۰ سالگی زمانی است که شما باید به‌صورت جدی درباره بیمه خود و خانواده‌تان تصمیم بگیرید. مخصوصا باید بیمه‌های درمانی را جدی بگیرید. هزینه‌های درمانی و بهداشتی از رایج‌ترین هزینه‌هایی هستند که در میان سالی برای شما پیش می‌آیند. حتی در برخی موارد بیماری یکی از اعضای خانواده باعث شده که تمام سرمایه و پس‌انداز خانواده صرف درمان شود. پس اگر نمی‌خواهید که در دوران بازنشستگی همه سرمایه‌های خود را صرف امور درمانی کنید، همین امروز به فکر بیمه‌ای مناسب برای خود باشید. برای آینده همسر و فرزندانتان هم برنامه‌ریزی کنید. اگر خدای نا‌کرده برای شما اتفاقی بیفتد، آیا آنها می‌توانند از پس مخارج زندگی بربیایند؟ در راستای همین هدف تنظیم وصیت‌نامه اقدامی کاملا معقول و بجا است. نباید هیچ امری را به دست تقدیر بسپارید.
2- آیا برای بلندمدت سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟
۴۰ سالگی همچنان فرصت مناسبی برای آغاز یک سرمایه‌گذاری در حال رشد است. مخصوصا اینکه شما در فاصله‌ای از بازنشستگی هستید که می‌توانید در زمینه سرمایه‌گذاری همچنان خطرپذیر باشید. در حال حاضر شما می‌توانید از پس تعهدات مالی‌ای که بر دوشتان است بربیایید. پس حتی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های جدید، وام بگیرید. به این مطلب توجه کنید که کارهایی که اکنون شما می‌توانید با صرف هزینه اندکی انجام دهید در دوران بازنشستگی و ازکارافتادگی برای شما دوچندان مشکل خواهد بود.
3- برنامه شما برای بازنشستگی‌تان چیست؟
در هرزمینه‌ای که مشغول به‌کار هستید، باید به دورانی فکر کنید که توانایی روحی و جسمی درگیری با مسائل و مشکلات مربوط به کارتان را ندارید. باید برای آن دوران حساب پس‌انداز جداگانه‌ای باز کنید. برنامه‌تان برای بازنشستگی چیست؟ برخی از افراد در این دوران ترجیح می‌دهند فعالیت مالی و شغلی سنگینی نداشته باشند و بیشتر به استراحت بپردازند؛ اما برخی دیگر این‌گونه نیستند و به فکر کاری برای دوران بازنشستگی‌شان می‌گردند. از همین الان مشخص کنید که شما به کدام دسته تعلق دارید و می‌خواهید با اوقاتی که در دوران بازنشستگی به دست می‌آورید، چه کار کنید.
4-آیا از کار فعلی‌تان راضی هستید؟
۴۰ سالگی از نظر روان شناسی یکی از دوران تاثیرگذار در نحوه نگاه انسان به حاصل زندگی خویش است؛ اما تصور نکنید که ۴۰ سالگی پایان همه چیز است و دیگر شما توان تغییر امور را ندارید. اگر از کار فعلی‌تان راضی نیستید، می‌توانید شرایط را برای بازنشستگی پیش از موعد یا بازخرید فراهم کنید تا بتوانید پس از این امر، به‌کار مورد علاقه خود بپردازید. این تصمیم نه‌تنها می‌تواند به شما از نظر روحی کمک کند تا زندگی خود را پربارتر و سرشارتر ببینید، بلکه باعث می‌شود که شما آینده مالی موفق‌تری داشته باشید.