پرداخت مطالبات گندم کاران تا نیمه مهر

ایسنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: ۳۰ درصد مطالبات کشاورزان از خرید گندم پرداخت شده و تا ۵۰ درصد طلب برخی دیگر از کشاورزان نیز تسویه شده است و تا ۱۵ مهر تمام مطالبات کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مجتبی مزروعی افزود: هم‌اکنون برای هر شهرستان تعداد کارشناسان و سهمیه‌ها به دقت تعیین شده و سهم هر شهرستان براساس سطح زیرکشت که چه میزان کشت، چه میزان بذر و چه میزان کود نیاز دارد، مشخص شده است. وی گفت: در این راستا چند دوره آموزشی تخصصی در رابطه با گندم، جو، مکانیزاسیون و کشت‌ دانه‌های روغنی برای کارشناسان جهادکشاورزی و کشاورزان برگزار شده است. مزروعی تصریح کرد: وظیفه هر کارشناس مشخص شده و در یک سامانه جامع تعریف شده است که روزانه کارشناسان میزان کشت در تمام نقاط استان و شهرستان‌ها را در این سامانه ثبت می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گزارشی از وضعیت کشت پاییزه در سال زراعی ۹۵-۹۶ ارائه داد و گفت: برنامه‌ریزی سطحی معادل ۱۶۳ هزار هکتار گندم آبی و ۱۲۲ هزار هکتار گندم دیم برای سال زراعی ۹۵-۹۶ انجام شده و در همین راستا چهار گروه نظارتی مرکب از کارشناسان اجرا، تحقیقات، حفظ نباتات و مکانیزاسیون تشکیل شده است که بر عملیات اجرایی کاشت محصولات پاییزه در سطح استان نظارت خواهند داشت. مزروعی خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون بیمه محصولات کشاورزی به لحاظ کمبود اعتبار نتوانسته تعهدات خود را انجام دهد که عدم‌انجام این تعهدات به بیمه صدمه می‌زند اما با این حال توصیه می شود کشاورزان بیمه محصولات را داشته باشند.