نیازمند مشارکت فعال برای تعمیر سینماها هستیم
دنیای اقتصاد: رئیس حوزه هنری اصفهان بااشاره به بی‌مهری مسئولان اصفهانی برای بازسازی سینماهای اصفهان گفت: اصفهان تنها دارای سه سینمای فعال است وباید دیگر سازمان ها بویژه استانداری دربازسازی سینماها کمک کنند.

سید مهدی سیدین نیا ، در ارتباط با آخرین وضعیت واگذاری سینماهای بنیاد شهید به حوزه هنری اظهار داشت: تاکنون سه سینما یعنی فلسطین، ساحل و خانواده به شکل رسمی به حوزه هنری واگذار شده و سه سینمای دیگر شامل ۲۲ بهمن، ایران و اندیشه نیز در نوبت واگذاری پس از انجام مراحل حقوقی و قانونی است.
وی در ارتباط با زمان آغاز بازسازی سه سینمایی که به حوزه هنری واگذار شده است، بیان داشت: نقشه برداری از این سه سینما به پایان رسیده است و مسئولان در حال انجام کارهای مطالعاتی در ارتباط با این سه سینما هستند و به محض تامین اعتبار این کار انجام می شود.

رئیس حوزه هنری اصفهان در ارتباط با پیش بینی زمان اتمام بازسازی این سه سینما ابراز داشت: اگر تمامی سازمان های مسئول دست به دست هم دهند می توان در زمانی منطقی و اصولی همانند سینماهای بازسازی شده در فولادشهر کار تعمیرات و بازسازی را نیز به اتمام رساند.
وی با بیان اینکه بازسازی ابتدا در سینماهای فلسطین و سپس خانواده و ساحل خواهد بود، ادامه داد: لازم به ذکر است که قرار بود موسسه سینما شهر برای تعمیرات و بازسازی پردیس سینمایی فولادشهر به ما کمک کند که نزدیک زمان افتتاحیه از این کمک دریغ کرد و بدین ترتیب حوزه هنری اصفهان مجبور شد رقم سنگینی قرض کند تا این مجموعه در موعد مقرر افتتاح شود.

سیدین نیا تصریح کرد: در کشور قوانینی تحت عنوان«کمک به سینماها» داریم که در اختیار سازمان ها و وزارتخانه‌هاست و بر این اساس اگر همه چیز مطابق روال قانونی تعیین شده پیش رود طبیعی است که می توان پیش بینی برای اتمام تعمیرات این سینماها داشت و به اجرایی شدن آن نیز یقین داشت.

حوزه هنری پایتخت برنامه و بودجه خود برای بازسازی سینماهای اصفهان را اعلام کند
وی اضافه کرد: همچنین در بازسازی سینماها حوزه هنری پایتخت و سینما شهر نیز دخیل هستند و لازم است صریحا برنامه خود در ارتباط با میزان کمک به بازسازی سینماها و زمان پرداخت آن را به ما اعلام کنند و ما نیز مطابق برنامه پیش خواهیم رفت که در غیر این صورت بازسازی بسیار سخت خواهد بود.

عضو هیات مدیره سینماهای حوزه هنری با بیان اینکه با جدیت به دنبال بازسازی سه سینمای واگذار شده به حوزه هنری هستیم، گفت: نکته مهم اینکه در تمامی استانها، استانداری‌ها و سازمان مدیریت کمک‌های خوبی برای بازسازی سینماها می کنند و من برای سینماهای شهرکرد خودم با استانداری مرتبط و برای بازسازی سینماها اعتبار گرفتم اما تنها استانی که در طول سه دولت گذشته هیچ کمکی برای بازسازی سینماها نداشته اصفهان است.
وی در این ارتباط که آیا با استاندار فعلی اصفهان صحبتی در این زمینه داشته است، اضافه کرد:

نامه ای به استاندار برای بازدید سینماها ارائه کرده ایم که به معاونت عمران استانداری ارجاع شده است اما هنوز زمانی برای بازدید از سینماها اختصاص داده نشده است.

نیازمند مشارکت فعال استانداری اصفهان برای تعمیرات سینما هستیم
سیدین نیا ابراز داشت: ما انتظار نداریم که به طور مثال استانداری کل اعتبارات بازسازی همه سینماها را برعهده بگیرد اما لازم است همانند دیگر استانها در این امر که به یقین در افزایش فرهنگ جامعه تاثیر بسزایی دارد کمک کنند. وی با بیان اینکه در بسیاری از استانها نیز شهرداری ها به امر سینماسازی کمک می کنند اما شهرداری اصفهان در این امر دخیل نبوده است، اظهار داشت: اگر تمامی سازمان های مسئول کمک کنند شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.