مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: 7،9 درصد تعاونی‌های فعال کشور متعلق به این استان است.

محمود احمدی افزود: هم اکنون 98 هزار و 134 تعاونی فعال در سطح کشور وجود دارد که هفت هزار و 762 واحد از این تعداد در خراسان رضوی مستقر هستند. وی گفت: در چارچوب تعاونی‌های فعال کشور یک میلیون و 580 هزار و 920 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده که 7،5 درصد از این تعداد با ایجاد 119 هزار و 293 نفر اشتغال متعلق به استان خراسان رضوی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: همچنین هشت درصد اعضای تعاونی‌های فعال کل کشور مربوط به این استان است به طوری که از 43 میلیون و 677 هزار و 971 هزار عضو در کشور سه میلیون و 483 هزار و 398 عضو مربوط به تعاونی‌های خراسان رضوی است.
احمدی با اشاره به موفقیت‌های حوزه تعاون در خراسان رضوی ادامه داد: امسال دو شرکت تعاونی شامل شرکت تعاونی توسعه منطقه‌ای تربت حیدریه و شرکت تعاونی فولادیار نیشابور به همراه یک اتحادیه شرکت‌های تعاونی به نام اتحادیه شرکت‌های تعاونی دهیاری خراسان رضوی به عنوان نمونه ملی انتخاب شدند.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته تعاون ۸۱ طرح در خراسان رضوی بهره برداری شد که ۱۴،۳ درصد طرح‌های افتتاحی در کل کشور را شامل می‌شود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سرمایه این تعداد طرح هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است که دربرگیرنده ۱۰ درصد حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح‌های کشور است.
وی افزود: همچنین 13،7 درصد اشتغال در طرح‌های تعاونی امسال کشور با دو هزار و 518 فرصت شغلی متعلق به استان خراسان رضوی است.