پاسخ نمایندگان «خاص» به اظهارات مخاطبان
استفاده از ادبیات سیاسی توهین آمیز، به‌کار بردن الفاظ نامناسب و مطرح کردن مسائل شخصی افراد شاید یکی از تاثرانگیزترین اتفاقاتی بود که در روزهای رای اعتماد به کابینه یازدهم در صحن علنی مجلس رخ داد و افکار عمومی و رسانه های جمعی را بیش از پیش متوجه خود کرد. در این میان اما رسانه ها و سایت های اصلاح طلب و حتی اصولگرا بیکار ننشستند و این ادبیات سیاسی گروه خاصی از نمایندگان مجلس را مورد انتقاد قرار دادند. گردشی کوتاه در فضای مجازی نشان می‌دهد که این انتقادها به رسانه ها محدود نمی شود و افکار عمومی و مخاطبان این رسانه ها هم از این روش و منش غیر اخلاقی ناراحت و ناراضی هستند و تا جایی که امکان آن وجود داشته نارضایتی خود را در کامنت‌های خود در ذیل مطالب انتقادی سایت ها آورده‌اند. از جمله این موارد می توان به سایت خبری- تحلیلی فرارو که منتسب به جریان اصولگرایی است اشاره کرد که در گزارشی با عنوان «جلسه رای اعتماد یا تفتیش عقاید؟» به این موضوع پرداخته است. سایت الف، وابسته به احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس نیز در مطلبی با عنوان« انتقاداتی به رفتارهای آنلاین در مجلس» ضمن نکوهش این ادبیات سیاسی اجازه انتشار اظهارات مخاطبان را داده است. خواندن این اظهارنظر ها و انتقادات تند خواننده ها نسبت به ادبیات سیاسی برخی نمایندگان مجلس، نه تنها خالی از لطف نیست بلکه ما را بر آن داشت تا بخشی از آنان را به گوش نمایندگان مجلس که اغلب نام آنان در اظهارنظرهای مخاطبان(کامنت) این رسانه ها آمده بود، برسانیم و از آنان درباره این موضوعات سوال کنیم، این موضوع اما با واکنش های متفاوت و بسیار معنی دار مخالفان که دو تن از آنان از یک جریان خاص هستند و یک تن از آنان از جریان اصولگرای معتدل است، مواجه شد.


من مصاحبه نکردم نمی‌زنم
یکی دیگر از نمایندگانی که رسانه‌ها به نوع رفتار وی بیشترین انتقاد را داشتند در پاسخ به سوال خبرنگارمبنی بر اینکه رسانه‌های داخلی و حتی اصولگرا نسبت به روش مخالفت شما در مجلس در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، انتقاد داشتند، پس از دو بار تماس پیاپی گفت که از من هیچ مصاحبه‌ای نزنید! او همچنین درباره اینکه مخاطبان هم در زیر این مطالب رسانه‌ها کامنت‌هایی درباره شما گذاشته‌اند، گفت: کامنت‌ها چیزهای بی‌ریشه‌ای است و از کجا معلوم که خود مدیر سایت ننوشته باشد، من یقین دارم که خیلی از کامنت‌ها اینگونه نوشته می‌شوند!


رسانه‌ها حق دارند انتقاد کنند
عضو هیات‌رییسه فراکسیون رهروان ولایت، محترمانه‌ترین پاسخ را به دنیای اقتصاد داد، وی در پاسخ به اینکه برخی رسانه‌ها از بخشی از شیوه مخالفت شما در مجلس انتقاد کردند، گفت: رسانه‌هاحق دارند انتقاد کنند، نمایندگان معصوم نیستند و انسان جایز‌الخطا است. رسانه کار خوبی می‌کند و درست هم این است که عملکرد نمایندگان بررسی شود و من خوشحالم که رسانه عملکرد ما را بررسی می‌کند.


من درباره نظرات بی‌ارزش حرف نمی‌زنم
یکی از این نمایندگان در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای اقتصاد»، مبنی‌بر اینکه انتقادهایی از سوی رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های اصولگرا درباره روش شما در مخالفت با وزرای پیشنهادی وجود دارد، نظرتان در این باره چیست؟ گفت: شاید سایت‌های آمریکایی و انگلیسی و فاسد خیلی چیزها بنویسند، آیا من باید پاسخ بدهم، شاید آن سایت‌ها درباره شما و خانواده شما هم خیلی چیزها بنویسند شما پاسخ می‌دهید؟خبرنگار ما گفت: این سایت‌ها اصولگرا بودند نه خارجی؟ صدای بوق تلفن. ارتباط قطع شد. در تماس مجدد و پرسش مجدد درباره اینکه ذیل این انتقادها مردم و مخاطبان سایت نیز کامنت‌هایی گذاشته‌اند، نظرتان درباره این اظهارات مخاطبان چیست؟ وی دوباره تلفن را قطع کرد و در تماس بعدی که با اصرار خبرنگار مواجه شد گفت: من می‌دانم شما می‌خواهید یک بهانه‌ای از من بگیرید و یک افتضاحی به بار بیاورید، کامنت‌ها از نظر من ارزشی ندارد و این نظرات بی‌ارزش هستند، من درباره‌شان حرف نمی‌زنم.