محدودیت انتخاب اهالی موسیقی
لی لا رضایی از دغدغه‌های امروزه اهالی موسیقی می‌توان به گران بودن سالن‌های کنسرت اشاره کرد. مشکل اصلی این است که خیلی‌ها برای برگزاری کنسرت نیازمند سالنی هستند که ایده‌آل اجرا باشد و تازه اگر سالنی هم پیدا شود، معمولا از سوی خواننده‌های دیگر رزرو شده است. تعداد سالن‌هایی که برای برگزاری کنسرت در تهران فعالیت می‌کنند، از تعداد انگشتان دودست تجاوز نمی‌کند. در همه جای دنیا سالن‌های برگزاری کنسرت دارای امکانات ویژه از جمله صدابرداری مناسب، ظرفیت بالا، نورپردازی خوب هستند که با وجود این ویژگی‌ها هنوز سطح قیمت بلیت‌ها و اجاره سالن‌ها متعادل است در حالی که در ایران به ویژه پایتخت فقط تعداد محدودی از سالن‌ها مجهز هستند و حتی تالار وحدت یا تالار رودکی پارکینگ ندارند که بسیاری از مخاطبان از این موضوع ناراحت هستند، با وجود این همه مشکلات و کمبود تجهیزات هر ساله قیمت بلیت‌های کنسرت و اجاره سالن‌ها سر به فلک می‌کشد که به همین بهانه به سراغ سالن‌های برگزاری کنسرت در تهران رفتیم تا ویژگی‌های آنها را بررسی کنیم.

برج میلاد
اولین گزینه‌ای است که هر خواننده‌ای برای برگزاری کنسرتش به آن نظر دارد. برج میلاد تهران به دلیل شکوه و عظمتی که دارد، فریبنده است.
مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با توجه به ویژگی‌ها و برخورداری از امکانات منحصربه‌فرد و همچنین استفاده از منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم‌های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی درصدد برگزاری رخدادهای مختلف براساس مدیریـت رویدادها و رخدادها است. این برج اما چندین سالن مجزا و مستقل دارد.

سالن اصلی حافظ
سالن اصلی با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر در دو طبقه همکف و بالکن، قابلیت برگزاری همایش‌ها، کنسرت‌های موسیقی و پخش فیلم را دارا است. با در نظر گرفتن کاربری سالن اصلی برای همایش‌ها، سخنرانی، اجرای کنسرت، سینما، با استفاده از تکنیک Line Array به صورت معلق در قسمت‌های مرکز - راست - چپ بالای سن به سمت تماشاگران و مخاطبان قرار گرفته است و بلندگو‌ها از سری Vertec است.

تالار وحدت
گفته می‌شود این تالار از ابتدا برای اپرا و اجرای کلاسیک موسیقی ساخته شده است. این تالار شامل یک سالن همکف و سه طبقه بالکن به صورت نعل اسبی است که دارای ۲۰ کابین مخصوص در ۲ ضلع غربی و شرقی، جایگاه ویژه واقع در بالکن اول و یک جایگاه مخصوص واقع در بالکن دوم است که در مجموع گنجایش ۷۴۰ تماشاگر را دارد. نمای بیرونی بالکن‌ها به شکل نیم دایره است که از داخل به سبک کنگره‌های هخامنشی گچ بری شده است.همچنین ساختمان دارای دو زیرزمین تالارکنسرت، شامل صحنه و سالن تماشاگران در طبقه همکف و ساختمان اداری است.آوانسن یا صحنه‌ پیش آمده تالار وحدت، با ارتفاع استاندارد ۸۰ سانتی متر و قوس اصلی به شعاع ۱۵ متر و دهانه ورودی رینه‌ها شکاف‌های نورپردازی چپ و راست آوانسن 14 متر و 30 ‌سانتی‌متر عرض دارد.سن اصلی تالار وحدت با عرض ۱۲ متر و بیش از ۱۰ متر عمق دارای ۳ سیستم سن متحرک است.تالار وحدت دارای دو پرده اصلی نمایش است که با فاصله یک متر و نیم از هم و در قاب‌های جانبی صحنه کاملا پنهان می‌شود. این تالار دو سیستم پرده آهنی ضد حریق و کاملا آکوستیک دارد.

اریکه ایرانیان
این سالن را می‌توان اولین سالن خصوصی و شخصی در ایران بعد از انقلاب دانست که تماما توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، سالن کنسرت اریکه ایرانیان در طبقه اول مجتمع قرار داشته، دارای ظرفیت ۱۴۵۰ صندلی است؛ قسمت‌هایی از سن این کنسرت‌هال به صورت متحرک بوده، سالن آن با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در یک و نیم طبقه بنا شده‌است.علاوه برسالن اصلی، مجموعه کنسرت‌هال دارای اتاق‌های گریم خانم‌ها و آقایان، اتاق مانیتورینگ، اتاق صدا، اتاق تصویربرداری، سالن تشریفات (VIP) و اتاق‌هایی برای مدیریت و کارکنان با مساحت ۶۰۰ متر مربع است.

تالار رودکی
ساخت تالار رودکی که همزمان با تالار وحدت شروع و افتتاح شد شامل سالن اصلی در طبقه سوم و بالکن در طبقه چهارم است که مجموعا گنجایش 200 نفر را دارد.سن تالار رودکی ثابت است و فقط برای تمرین ارکستر و اجرای گروه‌های موسیقی طراحی شده است.همچنین انتهای صحنه به اجرای گروه‌های ارکسترال و گروه کر اختصاص داده شده است.در آذرماه 1388 تالار رودکی مجهز به سیستم نور تحت لیسانس شرکت ADB و صدای DYNACORD آلمان شد.

فرهنگسرای نیاوران، سالن اصلی
(خلیج‌فارس)
از عمده مشخصات سالن خلیج‌فارس می‌توان به میزان صدا با قابلیت 20 خط صدا، میزان نور با قابلیت کنترل 48 خط پروژکتور، قابلیت پخش اسلاید پروژکشن، ضبط صوتی VCD - DVD - VHS - CD پخش فیلم‌های 35 میلی متری نام برد. عرض دهانه سن سالن 784 سانتی متر، عرض داخل سن 10 متر و عمق سن 11 متر، ارتفاع 7 متر و عمق آوانس (تا پرده بغل رو) 4 متر می‌باشد و برای اجراهای صحنه‌ای و برگزاری کنسرت‌های موسیقی استاندارد است.

تالار ایوان شمس
داراى مدرن‌ترین تجهیزات جهت برگزارى کنسرت‌ها، نمایش‌ها، سمینارها و همایش‌ها، افتتاحیه فیلم‌هاى سینمایى، اعم از ٣۵ میلی‌مترى و سه بعدى است که سالن اصلى ۴۰۰صندلی و سالن کوچک ۷۰ صندلی.همچنین سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران از نظر صدابرداری بسیار ضعیف است و مشکل دیگر این سالن این است که ردیف‌های آخر اصلا به صحنه اشراف کافی ندارند و این موضوع مشکل این سالن را نشان می‌دهد.در مجموع بسیاری از سالن‌هایی که در تهران وجود دارند دارای مشکلات فراوانی هستند؛ اما به گفته بسیاری از برگزار‌کننده‌های کنسرت‌های موسیقی، قیمت سالن‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و نرخ ثابتی برای آن وجود ندارد.