مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در استان زنجان بیش از ۳ هزار و ۹۲۶ تعاونی ثبت شده وجود دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال هستند. احمد غریوی در دهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان با اشاره به ایجاد 250 هزار فرصت شغلی توسط بخش تعاون بیان کرد: توجه به امر تعاون و نامگذاری یک هفته از سال به نام تعاون نشان از اهمیت به سزای آن دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: انجام مطالعات به منظور بررسی ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، محدودیت‌ها و طراحی الگوی مناسب اجرایی و مدیریتی، تبیین و امکان سنجی زمینه‌های تعامل، طراحی زنجیره تأمین کالا و خدمات در درون بخش تعاونی، سازماندهی پیوندهای تجاری بین تعاونی‌ها و تقویت زنجیره‌های ارزش افزوده در درون بخش تعاونی، کمک به اجرای روش‌های اعتباری و تضمین ریسک در تبادلات بین شبکه‌ای تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات وزارت تعاون در راستای تحقق راهبردهای هفت گانه طرح تحول بخش تعاون است. وی با اشاره به وضعیت تعاون در استان زنجان گفت: در حال حاضر 3 هزار و 925 تعاونی در استان زنجان ثبت شده است که 2 هزار و 700 تعاونی آن فعال است.

غریوی ادامه داد: از محل فعالیت تعاونی‌ها 40 هزار فرصت شغلی در زنجان ایجاد شده است و برای تحقق برنامه‌ها کمیته تعاون نیز تشکیل شده است و مورد تایید قرار گرفته است و تلاش بر این است که از همکاری دستگاه‌های دیگر برای اجرای راهبردها و اجرای برنامه‌های مورد نظر استفاده شود.